Ga naar inhoud

raar


Yls

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik heb een vraagje. Er wordt vaak gezegd dat als een konijn met hooi en stro rondloopt dat het konijn schijnzwanger is.

Nou heb ik ook een konijn die dat doet. Alleen het is geen voedster maar een ram. En hij is gecastreerd.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Gewoon hormonen? Ergens last van? Het is wel raar want ik bied wel elke keer aan maar hij heeft de afgelopen 4 jaar nog geen sprietje hooi gegeten. Dat weigert hij.

Alvast bedankt

Yls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alle soorten geprobeerd die ik kon krijgen. Heb het op verschillende manieren aantrekkelijk geprobeerd te maken. Hij krijgt nu selective en ik heb verder geen problemen. Helemaal gezond en alles. Alleen is hij schijnzwanger. En weet zeker dat het een ram is en dat hij gecastreerd is.

Beetje gay.

probeerde foto te uploaden maar dat lukte niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet hij verder wel goed? En hoe is zijn vacht?

Want inderdaad een konijn die al vier jaar geen hooi geeft aangeraakt...geef je hem wel hooi elke dag ook al raakt hij het niet aan?

Ook zou ik zijn tanden extra laten controleren als hij geen hooi eet is de kans groot dat hij haakjes op zijn tanden heeft.

Misschien als hij geen vriendin heeft helpt het om hem een vriendin te geven die het "goede"voorbeeld kan geven. Want een konijn alleen is ook wel zielig ;)

Ik zal verder nog wel even na denken om hem aan het hooi eten te krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet hij verder wel goed? En hoe is zijn vacht?

Want inderdaad een konijn die al vier jaar geen hooi geeft aangeraakt...geef je hem wel hooi elke dag ook al raakt hij het niet aan?

Ook zou ik zijn tanden extra laten controleren als hij geen hooi eet is de kans groot dat hij haakjes op zijn tanden heeft.

Misschien als hij geen vriendin heeft helpt het om hem een vriendin te geven die het "goede"voorbeeld kan geven. Want een konijn alleen is ook wel zielig ;)

Ik zal verder nog wel even na denken om hem aan het hooi eten te krijgen...

Volgens mij probeert TS te ontdekken hoe en waarom zijn ex-ram zich als een schijnzwangere voedster gedraagt.....niet zozeer hoe hij meer hooi kan eten....en ook niet om te horen hoe zielig zijn single bunny is....

Ik heb er ook een ex-ram bijzitten die amper hooi eet. Ze krijgen hier ook al jaren SS en groente enz, gaat allemaal prima. Merk niks aan de tanden of gezondheid. Waarom jouw konijn zo doet, weet ik ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik bedoelde het niet slecht je kan best vriendelijk blijven. Ik heb helemaal niets gezegd over hoe zielig het is of wat dan ook. Ik heb netjes en beleefd advies gegeven, op het moment dat je een advies niet wil hebben omdat het niet bij je vraag past lees er over heen. Ik ben hier om mensen te helpen en niet om afgezeken te worden, daar heb ik jullie helemaal niet voor nodig!

aangepast door Etznab
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker een ram. Hem m gekregen van iemand die er vanaf wilde. En wegens omstandig heden kan er geen ander konijn bij. Want mocht die ziek worden kan ik de da kosten niet betalen. Dus daar begin ik niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .