Ga naar inhoud

Elmo's nagel gebroken en houdt nu pootje omhoog


flapperd

Aanbevolen berichten

Donderdag heb ik Elmo's nagels geknipt met hulp van mijn moeder, maar Elmo raakte in paniek en heeft daarbij waarschijnlijk zijn duimnagel gebroken (die ene die aan de zijkant van de voorpoot zit). Hij is eraf gescheurd en het bloedde een beetje. Ik heb toen opgezocht dat je het schoon moet houden en moet opletten dat het niet gaat ontsteken. Wel zie ik vandaag (zaterdag) dat Elmo dat pootje niet wil belasten. Hij is rustiger dan normaal, ligt voornamelijk met het gewicht de andere kant op en houdt het pootje het liefst omhoog als hij staat. Ik heb gevoeld en het lijkt niet dik of ontstoken. Hij vindt het niet fijn als ik eraan zit, maar ik weet niet goed of dat komt omdat het pijn doet of omdat hij dat sowieso niet echt fijn vindt. Als ik hem op schoot heb en hem omhoog houd om aan het pootje te voelen geeft hij geen kik.

Kan iemand me advies geven? In het weekend is de dierenarts hier dicht, maar ik weet ook niet zeker of dat wel nodig is. Mijn duim doet immers ook zeer als de nagel te kort is afgeknipt en dat moet vaak gewoon even teruggroeien om te genezen. Ik zou het graag nog even aankijken alvorens naar de dierenarts te gaan. Verder eet hij overigens wel normaal en hij lijkt er ook wel op te kunnen lopen (hij forceert het niet tijdens het lopen of graven).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou even zijn temperatuur opmeten en als hij geen verhoging heeft even afwachten hoe het verder gaat want het zou heel goed kunnen dat hij gewoon last heeft omdat het nageltje nu te kort is en dat is natuurlijk heel gevoelig. Als hij wel verhoging heeft zou ik toch de dierenarts even bellen want dan kan hij een ontsteking hebben en daar wil je niet te lang mee wachten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier geen thermometer, dus die moet ik morgen bij mijn ouders halen, maar Elmo gedraagt zich verder niet ziek. Ik voel geen duidelijk temperatuurverschil tussen beide pootjes en hij ligt lekker in zijn hok met de oren omhoog. Ik blijf het in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het nou met Elmo? Heeft hij er nog veel last van gehad? Ik heb vandaag helaas hetzelfde gehad met mijn rammetje en voel me er behoorlijk rot en schuldig over. Ik hoop maar dat het snel weer geneest en dat hij er niet al te veel pijn aan heeft.

Arme Stamper. Ik zal het bij hem ook goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, alles gaat weer goed met Elmo. Ik heb wat honingzalf op het plekje gesmeerd en hij lijkt nu weer helemaal in orde. Op zondag zette hij z'n pootje wel alweer neer maar wilde er nog niet veel gewicht op zetten, maar inmiddels kan hij er weer alles mee. Hij doet weer binkies en hij klimt weer in mijn schoenenrek, haha :PJa, ik weet het, je voelt je echt schuldig, maar goed in de gaten houden of het gaat ontsteken en goed schoonhouden. Geef Stamper een aai van me :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te lezen dat het inmiddels weer helemaal goed gaat met Elmo en dat hij er totaal geen last meer van lijkt te hebben.

Sinds het gebeurd is zie ik Stamper nauwelijks lopen, hij is een stuk rustiger dan normaal en heeft daarnaast minder eetlust.

Gelukkig wou hij zostraks wel wat groente eten. Misschien is hij nog wat gestrest vanwege het nagels knippen of heeft hij er toch wat last van. Ik hoop maar dat hij net als jouw konijntje snel weer de oude is. Ik zal hem een aai van je geven, als hij het toe laat tenminste want Stamper is op het moment niet zo blij met me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .