Ga naar inhoud

eikels voor konijnen giftig??


Mignonne

Aanbevolen berichten

Ik was van plan(als het dus kan) de konijnen naast de schutting en muur te zetten, daar is de gehele dag schaduw ivm het weer van woensdag en de hele week... Nu staan er naast de schutting een paar eikebomen. Afentoe valt er dus een eikel naar beneden toe, en ik zou graag willen weten of die giftig zijn, omdat ik ze er dan natuurlijk niet neer zet.

Mignonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ze niet dodelijk zijn na het eten van 1 eikeltje, maar wel voor problemen kunnen zorgen door de aanwezigheid van een stofje (ik dacht looizuur?). Daarom zou ik ze dus niet geven en kost wat kost vermijden dat er van gegeten word. Misschien kan je hun verblijf afdekken met golfplaten zodat er geen eikels of blaadjes van die bomen invallen?

Er is hier bovenaan het voedingstopic een post met links naar veilige en gevaarlijke planten, daar kan je natuurlijk steeds opzoelen hoe het zit met een specifiek product.

Ik kan even niet linken want ik zit op mijn gsm, maar ik ga er van uit dat je het wel vind :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik kon terug vinden, zouden konijnen dol zijn op eikels en het helemaal geen kwaad kunnen. Moet het linkje eens terug zoeken, dan zal ik het hier eens plaatsen.

Dacht dat het toch wel van een betrouwbare site kwam, maar moet het opzoeken (ik beloof niet wanneer, zulk een drukke tijd alweer, maar ik doe het heus wel hoor ;) ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .