Ga naar inhoud

Suiker ziekte bij konijnen


marieke3

Aanbevolen berichten

Hallo, iedereen

Mijn dierenarts had mede ontdekt door dat er haakjes van de tanden geslepen moest worden dat mijn konijn waarschijnlijk suiker ziekte heeft via de urine controle die mijn dierenarts uit heeft gevoerd

Nou moet ik dit in de gaten houden of mijn konijn veel water drinkt veel plas dat begrijp ik allemaal wel

Maar ik ben erg nieuwsgierig geworden na deze ziekte bij konijnen omdat mijn dierenarts hier weinig over kon vertellen en omdat er niet veel bekend is over deze ziekte bij konijnen

Iemand die hier wel ervaring mee heeft zou die mij willen vertellen wat deze ziekte bij konijnen inhoud zoals mensen hebben hypo,s enzo hebben konijnen dat ook

Prikken we konijnen ook om te weten wat de bloedsuikers zijn ?

Of kan het met medicatie opgelost worden of verschild dat ook per type

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik van mijn dierenarts heb gehoord is dat suikerziekte bij een konijn overgaat als je stopt met teveel suikers te geven (vooral fruit). Het is dus niet zoals bij mensen dat er medicatie nodig is. Verder kan ik je ook niet helpen jammer genoeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .