Ga naar inhoud

Vochtige konijnen neus


TeuntjeLola123

Aanbevolen berichten

@Gondolin: balen zeg, hopelijk is hij snel terug beter. Wat een doodsangsten moet ie doorstaan hebben met die kat.

Stitch begint plots erg te niezen. Was gisteren ook al een beetje maar nu veel meer. Zijn neusje is ook nat, maar dat kan ook komen door de groentjes. Er zit ook zo'n soort rochel in zijn nies, dus morgen toch maar naar de DA ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjee wat schrikken is dat, dat verzin je toch niet, een kat wat een konijn over zo'n hoog hek tilt, misschien de volgende keer een net boven de ren spannen?, dan kunnen er ook geen roofvogels bij.

Maar goed hier kun je natuurlijk niks aan doen, dit is wel heel toevallig, dat je even weggaat en dat ondertussen het konijn wordt meegenomen, hopelijk voelt hij zich snel weer wat beter, sterkte ermee en jij ook Ruthie.

Bram heeft nog steeds af en toe een vochtige neus, maar geen snot gelukkig. Hij is van de weeek bij de dierenarts geweest, hij ging met de kat mee op controle, om onder andere even zijn nagels te laten knippen en hij is een kilo gegroeid en ziet er gezond uit, dus dat is heel mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mo heeft ook een ietsiepieties nat neusje.

nu moest ik gelukkig vandaag toch naar de dierenarts in verband met de hechtingen eruit halen van de castratie.

heb hem ook meteen zijn neusje laten nakijken

hij heeft inderdaad een heeel klein beetje een nattig neusje, hij heeft de ademhaling goed gecontroleerd maar hoorde geen benauwdheid of rochel of iets anders wat kon duiden op snot

ook niest Mo niet, dus dat zal wel goed komen

maar ik houdt mijn kleine knuffels wel goed in de gaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje late reactie...

Heftig van dat kat-konijnenverhaal. Bij mij is het andersom. Kat lag op bank te slapen en mijn nijntje wilde op dat plekje zitten en viel hem gewoon aan! Weg was kat... Laatst begon mijn ene nijntje vaak te niezen dus wilde meteen afspraak maken voor de DA. De volgende dag was het gelukkig over en heb het nooit meer gehoord :)

Ik ben blij dat jullie met vochtige neusjes ook geen heftige ervaringen/ziektes hebben meegemaakt!

Groetjes Merel, Lola en Teun <3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voorpootje is prima genezen gelukkig.

Eergisteren wel weer onze ogen uitgekeken, want de aanvalkat liep gewoon doodleuk bij ons de slaapkamer in (die grenst aan de tuin, deur stond open, en kunnen we via een raam vanuit de woonkamer inkijken).

Op zoek naar Pietje?!

Hij was al weg voordat we bij hem waren, had er met liefde een emmer water over heen gekukeld. Ben erg van het leven-en-laten-leven maar een kidnapper Ć©n een inbreker?! :oh:

Wat betreft het niezen: dat gaat beter. Al na een paar dagen was de rochel uit de nies verdwenen (het klinkt nu weer "schoon", als een gewoon nat niesje zeg maar) en ik heb het idee dat hij de laatste paar dagen ook gewoon minder niest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij niest vandaag weer heel veel en ook weer met meer "rochel" erin.

We houden hem goed warm, hij mag wel mee naar buiten als het lekker weer is.

Hij krijg elke dag 2x zijn medicatie, waarschijnlijk zelfs ietsje meer dan de bedoeling is (hij heeft 3.5 voorgeschreven gekregen, maar omdat er altijd wat geknoeid wordt spuit ik altijd 3.7 in).

Hij eet en drinkt goed en keutelt en plast er vrolijk op los. Gedraagt zich ook vrolijk en maakt binkies.

We willen zo graag een maatje voor hem vinden, maar daarvoor moet hij eerst gecastreerd worden, en dat willen we pas laten doen als hij beter is... Nu al bijna 3 weken die medicijnen en daarvoor was hij ook al 2 weken aan het niezen.

:(?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn naar de DA geweest een weekje geleden ongeveer en hij heeft nu ook neusdruppels erbij gekregen.

Ook weer een absoluut drama want daarvoor moet je hem oppakken en rechtovereind houden, zodat je de druppels naar binnen kan gieten als het ware. Dat vindt hij natuurlijk vreselijk, krabben en worstelen tot bloedens toe (bij ons natuurlijk).

Echt heel erg, hij begint ons nu zelfs te mijden, we moeten dit namelijk 2 keer per dag doen en hij wordt bang van ons. :'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat met Leyla ook met dr oogzalf. Maar Leyla is een buiten konijn dus haar beloonde ik na de zalf altijd door haar even lekker mee naar binnen te nemen. Mocht ze op schoot en over de bank racen of op de vensterbank. Maar alsnog rende ze weg hoor als ik aan kwam. Dat is langzaam weer gesleten nadat de behandeling klaar was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .