Ga naar inhoud

Mijn konijn "spint"?


flapperd

Aanbevolen berichten

Herkennen jullie dit bij jullie konijnen?

Als Elmo in zijn hokje lekker ligt te dutten, dan beginnen zijn wangen vaak te trillen. Gisteren kriebelde ik hem aan zijn achterwerk, en toen maakt hij zelfs een soort zacht, knorrend geluid. Is dit een soort spinnen, zoals katten dit doen? Hij wordt niet agressief, maar dut gewoon lekker verder. Ik ben gewoon benieuwd, dit is voor het eerst dat ik dergelijk gedrag zie bij mijn konijntjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hard knarsen kan ook angst zijn, wordt ook wel klappertanden genoemd. Ik heb dat vorig jaar meegemaakt met Snuf. Er waren twijfels of ie wel gecastreerd was, dus ik met m naar de dierenarts. Het arme dier zat zo hard te klappertanden van de stress, dat ik in de auto m onder het rijden nog kon horen, zo zielig!

Dat zachte knarsen vind ik heel schattig! Stamper doet dat regelmatig en als ie mij "wast" dan imiteer ik dat nog wel es, zodat ie weet dat ik zijn gebaar waardeer. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat knarsen is volgens mij inderdaad zoals hier al wordt gezegd dat ze het lekker vinden! Als ik die van mij lekker kriebel onder en op hun koppie dan gaat alles ook trillen en knarsen bij ze, heeeerlijk dus!

Ik denk dat als ze het zelf niet fijn vinden, dat je dat zelf ook wel opvalt ;)

aangepast door lilians
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .