Ga naar inhoud

Mijn konijn drinkt niet meer


GenevieveX

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ging gisteren met mijn zusje overgooien maar mijn konijn lag bij ons en perongelijk kwam de bal op hem, hij deed gelijk heel raar hij ging piepen en ging rollen! Dus mijn zusje tilde hem op en hij was stil, ze zette hem op de grond, Daarna ging hij gelijk naar een hoekje toe. Mijn zusje gaf hem gelijk een snoepje maar ineens zat er aan het snoepje bloed! We gingen onze vader en moeder toe en we zeiden het en hun zeiden dat het waarschijnlijk een tand door z'n mond op tong is gegaan. Het konijn ging ineens overal aan eten. Maar heeft tot nu nog niks gedronken. Hij wilt geen drinken maar eet nog wel. Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum! Ik zie dat je nieuw bent hier :)

Eet je konijn ook groente? In veel groente zit ook vocht, zeker in groente zoals komkommer, tomaat en witlof. Als hij dat soort groente al gewend is kan je daar wat van geven, maar als hij nog nooit groente gehad heeft niet nu ineens mee beginnen!

Je konijn eet wel goed nu dus? Lekker actief? Geen bloed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja :D heb dit speciaal voor hem aangemaakt. Ja hij eet vaak groente, we hebben gister nog witlof voor hem gehaald en dat maak ik wel nat en we hebben ook komkommer dus ik probeer dat wel dankje. Hij heeft sinds vanochtend geen bloed meer. Hij is ook best wel actief. En eet veel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mijn konijnen veel 'natte' groente eten, drinken ze ook minder. Het is ook niet zo warm de afgelopen tijd dus dan is het ook al wat minder. Ik zou het gewoon heel erg goed in de gaten houden, ook heel goed opletten of de keutels hetzelfde blijven en je konijntje plast.

Denk er ook aan dat konijnen prooidieren zijn en dus vaak niet laten merken wanneer ze pijn hebben. Heel goed opletten dus of hij wel echt goed en graag eet... niet dat er iets is (af)gebroken bij z'n bekje wat nu nog pijn doet. Als er ook maar iets verandert of wanneer je nog bloed ziet zou ik wel naar een dierenarts gaan, beter een keertje te vaak...

Hopelijk loopt het met een sisser af, zowel jij als je konijn zullen wel flink geschrokken zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat een ontroerend verhaal. Kreeg een brok in me keel over dat een bal op je konijn kwam. Ikzelf was helemaal van de dolle geweest en had de Dierenarts gebeld. Maarja, het kan gebeuren. Ik had ook een keer te erg geknipt bij nagels knippen. Mijn jongen vind alles erg wat ik bij hem doe qua optutten en hij bloedde als een gek. Hij zat maar zo kalmpjes te kijken. Ik dacht: HEELLPP!! NU HELP ME IEMAND HELP ME NU! Dat is een goed voorbeeld bij wat Asti zei, over dat ze niks laten zien. Ik zou inderdaad het dieet geven wat je nu aan het geven bent, ik zou ook nog een paar keer per dag/2 dagen natte wortels of andere lekkernij geven (Geen snoepjes etc.) van groente. Sla is misschien ook een goed idee en dan maak je dat per blaadje even vochtig. Ik zou ook bijvoorbeeld de eerste wortel even zelf aan je konijn voeren en na één hapje trek je hem terug en controleer je of er bloed opzit. Ik zou even deze tijd niet harde dingen geven in verband met het kaakje. De bal kon de kaak zijn geraakt. Heb je misschien opgelet waar de bal kwam?? Naja, beterschap en succes!

Groetjes, Mara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou persoonlijk ook onmiddellijk de dierenarts gebeld hebben. Bloed uit het mondje, dat zou ik toch echt even laten controleren. Straks is er een stukje tand afgebroken ofzo..

Ik zou zelf geen sla geven als het diertje het niet gewend is.

Is de drinkfles niet gewoon stuk? Of heb je een bakje? Hier vinden e een bakje fijner drinken, hoewel ze wel beide hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .