Ga naar inhoud

Konijn te mager?


Etznab

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Ik kwam net op het balkon om Lady en Jailbreaker hun bak andijvie te geven.

Ik aaide ze weer even maar ik voelde bij hun "kontje" hun botjes. Niet al te erg ofzo maar ik voelde ze wel.

Is dit normaal? Om het te omschrijven zou ik zeggen dat je 2 knobbels voelt, je voelt geen ruggengraat. Verder zien ze er gezond uit,alle keutels zijn goed, ze eten goed, ze eten SS onbeperkt hooi tot hun beschrikking.

Moet ik een afspraak maken bij de dierenarts of moet ik ze meer voeren? Minder bewegingsruimte geven (lijkt me stug), wat zou ik ze meer moeten voeren. Ze krijgen 40 gram ss per dag over 2x verdeeld. Ze krijgen ook 2 keer op een dag een grote bak andijvie, met nog wat andere groentes er door heen maar dat wisselt, andijvie is hun hoofd groente en krijgen ze altijd. Vaak kom ik overdag nog een paar keer op het balkon en dan krijgen ze verse kruiden.

Lijkt me dat ze genoeg te eten krijgen.

Alvast bedankt

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier voel je de heupjes ook van Basje, de DA omschrijft hem als een mooi slank konijntje. Niet te dik of te dun. Bij Saartje voel je ze ook wel maar veeeeel minder duidelijk. De DA zij van haar dat ze een gewoon konijntje is maar dat wat gewicht verliezen tot op het niveau van Basje haar geen kwaad zou doen.

Ik zou mij dus geen zorgen maken. Misschien zou je ze beide kunnen wegen en dan binnen een week of 2 nog een keer? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze blijven afvallen, dat kan een teken van ziekte zijn.

Ik denk niet dat ze te weinig eten krijgen, tenzij het zou gaan om konijntjes boven de 2kg, dan zou wat meer SS wel oke zijn denk ik.

Edit: in je fotoalbum zien ze mij er niet te mager uit.

aangepast door Annelies en Basje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke gelukkig, nee Jailbreaker is net 1 kilo en Lady is 1 kilo en 600 gram.

Oke fijn ben ik ook weer wat gerusgesteld :D

Ben natuurlijk een beetje bang na wat er met Ying en Yang is gebeurt. Maar daar voelde ik alle botten ook heel hun ruggengraat en dat is bij Lady en Jailbreaker niet, daar voel ik allen een beetje de heupjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben pas naar de DA geweest voor vaccinatie en zij heeft er niks over gezegd.

Het is ook niet zo dat ik het echt heeeel erg duidelijk voel. Ik geef volgens de richtlijnen al iets teveel voer, maar ja, wat is teveel he?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .