Ga naar inhoud

Sinds anderhalve week niet meer happig op hooi


Lydiaa

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds mijn konijnen Pummel en Bumba naar de vakantie-opvang bij het Knabbelhuis in Deurne zijn geweest,

eten ze niet meer zo veel hooi als vroeger. Waar ze vroeger ontzettend veel hooi aten en het wel 5 keer per dag helemaal op was, eten ze nu nog maar de helft van een vol bakje.

Elke ochtend tref ik weer een halfvol bakje hooi aan. Ik heb gewoon mijn eigen hooi meegegeven naar de vakantie-opvang. Ik dacht in eerste instantie dat het kwam omdat ze weer moesten wennen aan thuis, aan hun eigen plekje, maar het is nu al weer 1.5 week geleden dat ze bij mij zijn.

Tevens ben ik sinds 2 weken begonnen met prozyme over de groente te doen. Misschien dat het hier aan ligt?

Hebben jullie tips? Wat kan ik nu het beste doen?

Ze hebben geen mooie grote keutels meer, de keutels zijn nu kleiner, maar nog wel oké.

Alvast bedankt voor het lezen.

Groetjes,

Lydia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een nieuw pak geopend? Hier aten ze ook amper hooi uit hun baal, tot ik een dode kerkuil in het hooi vond. Alles weg gedaan en nu eten ze goed!

Het komt allemaal van dezelfde baal van 22.5 kg (het orchard grass van The Hay Experts). Daar aten ze dus eerst heel goed van, en nu niet meer. Hè bah, een dode kerkuil. Waar had jij jouw hooi dan van ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben ze niet toch ander hooi gehad bij het Knabbelhuis dat ze dat zó lekker vonden dat ze dit niet meer zo lekker vinden? Ik weet het niet hoor, probeer een oorzaak te bedenken..

Mijn hooi komt van een boer, vond de uil ook in stukjes zeg maar. Raar dat ze nu minder hooi eten, krijgen ze meer groente of Biks?

ieuw :P een uil in je hooi? gatver haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .