Ga naar inhoud

te dik


Bunnyfan

Aanbevolen berichten

Onze Pommy lijkt het meest op een dwergkonijntje. Ze weegt 2 kilo, maar is volgens de dierenarts niet te dik. Ik weet dat je de ribben moet kunnen voelen, wat bij haar niet het geval is. Zelf denk ik dus dat ze wel te dik is. Af en toe vind ik blindedarm keutels, niet dagelijks. Nu begint een hieltje ook al open te raken! Ze heeft daar een rood plekje. Daar zal ik zinkzalf op doen voor de zekerheid. Maar ik weet niet wat ze teveel eet! Al een jaar krijgt ze maar 20 gram brokjes per dag, gemengd. Daarnaast hooi zoveel ze maar lust, wat witlof, een roosje brocoli en een ministukje winterwortel. That´s it! Zal ik dan helemaal maar geen brokjes meer geven, of komt ze dan tekort. Wie het weet mag het zeggen... ze is trouwens 6,5 jaar. Gecastreerd. En zit in een groot hok met ren, samen met Pluis haar mannetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mij lijkt wat ze eten vrij normaal en misschien zelfs te weinig want konijnen horen 25 gram per kilo lichaamsgewicht te eten. ik weet alleen niet of ze uit het gemengde voer alleen de snoepjes eten want dan kan je beter op een ander soort voer overstappen zonder snoepjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is dus of ze wel te dik is of dit misschien zo lijkt? Misschien een foto posten van boven en van voor? Mensen hier kunnen het erg lastig bepalen uit een stukje tekst.

Gemengd voer kan een dikmaker zijn maar je voert het niet in grote mate lees ik. Ik weet niet of overstappen op biks hierin iets zal veranderen?

Is ze altijd al zo geweest of denk je dat ze dikker is geworden? Ik zou me er niet zo druk om maken als de DA zegt dat ze niet te dik is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie. Ze eet eigenlijk alles, dus overstappen op biks is geen probleem. Maar waarom heeft ze dan dat open hakje??? Verder een levenslustig konijn hoor! Ondanks dat ze vorig jaar ec heeft gehad, en daardoor chronisch haar plas langs de pootjes laat lopen. Wat ook weer de nodige verzorging vergt.... Nou ja, ik zie wel hoever we komen! Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .