Ga naar inhoud

Verwennen slecht ??


BambiexDiddle

Aanbevolen berichten

Kruidenhooi van Barn I (te koop bij het webwinkeltje van deze site) gebruik ik als nieuwe konijnen geen hooi willen eten en dan stap ik over op gewoon hooi.

Werkte bij twee van mijn konijnen die eerst geen hooi wilden eten.

Voor mij een te kostbare zaak als ik al mijn vijf konijnen blijvend kruidenhooi ga geven.

Voor ons hooi van de boer of eigen merk van de Intratuin.

Maar er is niets gezonder voor konijnen dan hooi! Dus ik vind het zeker geen verwennerij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze gewoon altijd kruidehooi, van de welkoop..

Trouwends. ik snap waarom mijn konijn geen biks lust! Als ik het ruik dan lig ik al neer..

maar ja, er is niks gezonder dan hooi, kruidehooi ik gewoon anders omdat er meestal takjes of paardebloemen inzitten ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal ze zeker niet 'verwennen' met hooi hoor, in die zin dat ie straks niks anders meer wil (zoals je een hond verwend met snoepjes).

Hoe meer soorten hooi je diertje lust, hoe beter hoor! Het ene hooi is weer wat anders dan het andere.

Als je angst hebt dat ie het ene hooi niet meer wil als je kruidenhooi gaat geven, kan je het ook gewoon mengen, kleine plukjes kruidenhooi door het weidehooi erbij. Doe ik hier ook.

Moeten ze al gaan puzzelen willen ze het lekkerste steeltje eruit (dan moeten ze zich toch al wel écht vervelen haha).

Je loopt geen risico hoor ;)

Overigens, als je nou toch ene dag kruidenhooi geeft en andere dag gewone hooi en je past verder niks aan hun eten aan, denk ik dat ie wel gewoon van het hooi zal blijven smullen. Ze hebben immers hun dagelijkse portie nodig en zijn het gewend. Welk hooi er dan ligt, zullen ze wel van eten. Zeker als je diertje het nu al lust.

Kan dat ie het ene lekkerder gaat vinden dan het andere, maar helemaal niet meer eten, dat denk ik niet hoor.

(dan kan je nog altijd 'dwingen' door alleen nog maar het gewone hooi aan te bieden, maar kruidenhooi eronder lijkt me best gezond, of je bouwt af door plukjes kruidenhooi ertussen en uiteindelijk geen meer zodat ie alleen nog het gewone hooi heeft en weer helemaal gewend is aan de smaak daarvan).

Voor één konijn tel ik hier een halve zak weidehooi met 2 zakken kruidenhooi erdoor. Dat gaat er goed in hier :) Ze krijgen het wel elke dag gemengd, en ik geef meer dan één soort kruidenhooi (4 in totaal).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .