Ga naar inhoud

knabbelsteen van leem


Saza

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een knabbelsteen voor mijn konijn gekocht. Op de achterkant staat: 'Deze knabbelsteen op basis van leem zorgt op een natuurlijke manier voor een betere spijsvertering en een gezond afslijten van de tanden bij uw dier.' Is het normaal om konijnen leem te geven? Het lijkt mij niet heel veel kwaad kunnen omdat het natuurlijk is. Hopelijk weet één van jullie er meer over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ricksem, dat lijkt mij geen goed advies. Knaagstokken bevatten veel bestanddelen die niet zo ideaal zijn voor konijntjes en ik raad ze dan ook af. Voor een verjaardag kan het wel een keertje, maar systematisch lijkt het mij geen goed plan.

Saza, ik heb die knabbelsteen ook. Hij is in de vorm van een klavertje 4 he? Ik heb de ervaring dat Basje hem gewoon in stukjes doet en er niets van eet, het geeft een gigantische rommel :P. Ik heb er indertijd niets over gevonden, en kan dus (helaas) ook niet veel meer informatie geven. Ik heb hem niet volledig op gevoederd (ik heb hem nog in een doosje) omdat leem mij bij nader inzien niet zo natuurlijk leek als aanvulling op een konijnendieet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is inderdaad in de vorm van een klavertjevier. Ik denk dat ik mijn konijn het knabbelblok maar gewoon geef en kijk wat hij ermee doet. Als 'ie het echt op gaat eten haal ik het weg, maar waarschijnlijk knaagt Tjika hem ook in stukjes. Ik moet hem toch bijna verschonen, dus die rommel maakt ook niet uit. :) Dank je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .