Ga naar inhoud

voer


Iloveanimals

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ze zo de overgang wilt maken?

Onschakelen doe je zo: je geeft eerst 90% van je oude voer en 10% van je nieuwe. Daarna 80% oud en 10% nieuw,... Tot je op het einde 100% nieuw geeft. Je start dus met overstappen op nieuw voer wanneer je nog wat van je oude voer hebt. Ik stap zelf over op een week of langer, niet korter, de darmpjes moeten zich immers aanpassen.

Het is het best elke dag dezelfde hoeveelheden van dezelfde dingen te geven. Elke dag brokjes dus, elke dag groentjes, elke dag onbeperkt hooi. Iets om de dag geven lijkt mij niet aan te raden om wille van die gevoelige darmen van ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ik beter overgaan naar biks en dat dan om de dag voeren?

Ik zou zelf elke dag voeren, dat krijgen ze hier ook en voor zo ver ik weet alle konijntjes van de eigenaars op bb.

Ook zou ik aan je moeder vragen of ze het zelfde voer wil kopen, als ze zelf vergeet welke ze elke keer koopt (actie voor mij) kan je vragen of ze je geld kan geven dat je het zelf kan halen?

Hier krijgen ze wel gemengd voor maar dat komt omdat ze weigeren iets anders te eten.

Ik heb gier 2 konijnen op gemengd voor en twee konijnen op SS. En dan krijgen ze elke dag een bakje voer meerdere keren op een dag vul ik hun hooi aan want dat moeten ze heel veel hebben.

Groete en fruit zou ik langzaam opbouwen.

Succes verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt te zien wat voor gemengd voer je nu geeft, en of ze er alles uit opeten. Ik denk dat je algemeen kan stellen dat biks van goede kwaliteit prefereert boven het gemiddelde gemengd voer. Met goede biks bedoel ik dan Sience selective, fibafirst, hope farms super trio,.. Met gemiddeld gemengt voer denk ik aan de meeste pakjes van bijvoorbeeld vitakraft, het schepvoer uit de winkel, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga denk ik wel overstappen op alleen biks. Ik heb net mijn konijn gewogen enjin woog ongeveer 1050gram maar hij moet tussen de 2000 en 2075 zijn misschien is biks wel beter. Alleen ik vind het een beetje eng om over te stappen op ander voer strakskrijgen ze diaree...

Wat voor ras konijn heb je? Als je een dwergkonijntje heb dan hoeft hij helemaal niets aan te komen. Weet je echt zeker dat hij zo veel moet aankomen? Je had het echt wel gevoel en gezien denk ik als hij een kilo te licht was.

Ik had namelijk zelf twee Lotharinger uit het asiel en die waren binnen twee maanden meer dan 1 kilo afgevallen. Terug gebracht naar het asiel daar zijn ze ook komen te overlijden :'( weten nog steeds niet wat er aan de hand was. Maar die dames waren veel te licht en je voelde alle botjes ook echt mega zielig. Kon er niets aan veranderen.

Ik zou als ik jou was even aan je dierenarts vragen of je konijntje op het goede gewicht zit.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is dol op sience selective en krijgt dus ook niets anders, in het begin heb ik dit heel licht vermengd door het voer van zijn geboorteadres en steeds wat meer erbij gedaan, na 1 maand was zijn eigen voer op en nu krijgt hij alleen deze. Het is wat duurder maar ik denk dat het veel gezonder is voor je konijn en aangezien ze erg gevoelig zijn kun je misschien beter voor kwaliteit kiezen zodat je nijn minder snel ziek word. Wel iedere dag witlof, wortels en hooi erbij en af en toe een snoepstengel voor in het hok te hangen. (ben ik ook geen echte fan van maar hij is er dol op!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .