Ga naar inhoud

Kiesproblemen


Reille

Aanbevolen berichten

Ik heb een super leuk konijn in de opvang gezien. Nu heeft dit konijn problemen met zijn kiezen gehad en is hiervoor diverse keren bij de dierenarts geweest. Ongeveer 4 maanden geleden is een kies afgebroken en sindsdien heeft hij geen problemen meer gehad. Volgens de opvang betekent dit dat het probleem weg is, maar ik twijfel toch wel erg. Gebeurt dit vaker bij konijnen dat het zichzelf zo oplost, of is er toch een reële kans dat het probleem terug komt. Ik wil graag een konijn uit de opvang en er kan natuurlijk altijd iets gebeuren, maar ik voel er minder voor om een konijn op te nemen dat op voorhand al problemen heeft. Van cavia's weet ik nl dat kiesproblemen veelal na verloop van tijd weer terug komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat ik eerst mijn da om advies heb gvraagd heb ik nogmaals de opvang gebeld. Het konijn heeft last van haken gehad. Deze haken zijn verwijderd door de da. Daarna is een kies afgebroken en zijn er geen klachten meer geweest. Volgens de opvang was deze kies dus de oorzaak van de kiesproblemen. Wie geeft raad? (Ik heb in een andere opvang ook een leuke ram gezien. En vondeling waar weinig geschiedenis van gekend is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .