Ga naar inhoud

Waarom plassen ze NAAST het toilet???????


Mieke68

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Na een nieuwe koppeling gaat het niet zo lekker meer met het toiletgebruik hier....

Nu heb ik inmiddels twee hoektoiletten neergezet in de ren (ze wonen buiten) en daar gaan ze wel op, maar ze gaan er vooral ook NAAST (het gaat zo stinken!) en ik vraag me af of er een reden is waarom ze dat doen. Iemand een idee???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan, maar wat bij mij helpt: Als je je konijn bijvoorbeeld een bakje biks geeft, zet je hem in het toilet terwijl hij eet. Veel konijnen poepen terwijl ze eten en dan went hij ook aan die plek:D

Het gaat niet zozeer om het poepen, er liggen wel wat poepjes in de ren, maar dat is droog. Het gaat me om het plasgedrag: de wc's staan in de hoeken waar ze altijd plassen, ze gaan ook op de wc, en tĆ³ch gaan er ze er soms bijv. vĆ³Ć³r plassen, op de tegels.. Ik vind dat best wel gek, vandaar mijn vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dat ook heel raar, altijd zo plasjes net naast de toiletten... Ik heb dit echter al meerdere keren ZIEN gebeuren nu, dus ik kan misschien wel een uitleg bieden:

Bij mijn konijnen (zindelijk) gaat het als volgt: ze moeten pipi doen, ze huppelen flink naar hun toiletje, gaan er in zitten, heffen het staartje op waarbij het achterwerk net over het toilet komt te hangen en, voila, plas op de vloer vlak naast het toiletje.

Dit heb ik bij mijn beide konijnen al meerdere keren zien gebeuren, en ik kan dan niet kwaad worden, want ze zijn echt flink naar hun toilet gegaan! Alleen weten ze niet zo goed hoe groot ze zijn en hangt hun achterwerk er soms net over...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ja dat kan, maar wat bij mij helpt: Als je je konijn bijvoorbeeld een bakje biks geeft, zet je hem in het toilet terwijl hij eet. Veel konijnen poepen terwijl ze eten en dan went hij ook aan die plek:D

Kira deed dat ook, heb het eten dan ook maar in het toilet gezet (heb een grote bak), ondertussen kan ik het zetten waar ik wil. Maar het staat gewoon dicht bij het toilet. Maar dat is nu de enige plek waar ze nog gaat, gelukkig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .