Ga naar inhoud

Hoe moet ik hem leren het hooi op te eten?


Gast

Aanbevolen berichten

Hey

mijn konijn lust het hooi niet! Hij eet het gewoon niet! Wat moet ik doen?

Het is gewoon hooi, echt hooi, niet uit de winkel zegmaar. Van een boerderij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn buiten zit, moet je het stro er niet uithalen! Dat is nu nog te koud!

Gewoon elke dag vers hooi geven, dan gaat hij het vanzelf wel eten toch?!

Want alleen biks, vindt je konijn vast te weinig voor de hele dag ;) (misschien je biks iet minderen..?!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel biks geef je?

Een konijn heeft 20 tot 25 gram per kilo lichaamsgewicht nodig. Dus weegt je konijn 2 kilo moet hij 40 tot 50 gram biks krijgen.

Je kunt ook ander hooi proberen. Kruidenhooi bijvoorbeeld.

Hier eten ze hooi beter als het op de grond ligt, of in de zomer buiten in een hooibal. :he:

Buiten hooi eten is vƩƩl lekkerder als binnen. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Missschien eens kruidenhooi proberen, ik heb altijd wel goede hooieters gehad met 4 hooiruiven per dag tot een halve hooiruif per dag(dat was als ze teveel groenvoer hebben gehad nu zijn het toch 3 hooiruiven per dag) en vroeger kregen hooi van de boer en nu gemengd met die hooi van de winkel-ik laat ze zelf kiezen- en die van de winkel wordt veel beter gegeten dan die van de boer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En soms is het: zien eten doet eten. Ik heb een ex-ram waar ik ook geen sprietje hooi inkreeg totdat hij -na castratie-gekoppeld kon worden met 2 voedsters en nu eet hij het alsof hij nooit anders gedaan heeft:p

Haha, misschien moet de TS het zelf maar voor doen!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .