Ga naar inhoud

Konijnennagels tot op het leven afgesleten


HumpieDotje

Aanbevolen berichten

Vandaag merkte ik op dat bij Hummel de nagels zo zijn afgesleten dat het echt op het leven zit. Hij loopt verder nog gewoon dus geen idee of hij er pijn aan heeft. Maar kan dit slecht voor hem zijn?

Hij loopt nu altijd buiten op tegels en in de hokken ligt er een soort van stroef zeil. Zou het beter gaan als ik de ren half op het gras zet en half op de tegels zodat ze ook een stuk hebben waarbij ze de nagels niet afslijten? Of maakt het niks uit? Het lijkt me niet zo gezond...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het zelfde probleem met mijn konijnen. Ik heb ze op mijn balkon staan. Eerst hadden ze het hele balkon voor zich zelf met een open hok, nu heb ik een nachthok met een ren er onder gekocht maar ze staan nog steeds op het beton van het balkon. Als ik er een handoek of iets dergelijks in leg dan wordt het kapot gebeten of gekrabt. Iemand een iedeetje?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Éen van mijn konijnen heeft jaren rondgelopen met zeer korte nagels aan zijn achterpoten, inderdaad dat ik me wel eens afvroeg of hij er geen last van zou krijgen. Maar het is eigenlijk altijd goed gegaan en heb me dan ook niet echt zorgen gemaakt. Als de nagels niet bloeden en er schoon uit zien is er denk ik weinig aan de hand, vraag me af of een handdoek neerleggen echt iets gaat bijdragen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze ook op tegel lopen, ik moet het eigenlijk nog eens nakijken, maar toen ze in hun binnenkooi waren(stond in het tuinhuis omdat het toen koud was en buitennijnen zijn) waren hun nageltjes niet op het leven. Maar ik zou er ook idd een handdoek leggen.

XxxJolien

Ik heb vandaag gekeken naar de nageltjes en ze hebben nog zo'n stuk(| |) over aan iedere nagel.(tot ik aan het leven kom)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het gras lopen blijkt geen optie. Ik laat ze hier gewoon lopen, volgens mij heeft hij er geen last van. De dierenarts vond het ook nog niet zo heel erg, zolang het maar niet gaat bloeden.

En handdoek werkt totaal niet, wordt zeiknat en vies. Om nog maar niet te beginnen over het kapot bijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .