Ga naar inhoud

Biks.


Junior

Aanbevolen berichten

Ik heb snel hulp nodig! Het gemengde voer is op! En toen ben ik biks gaan halen.. Hij eet nooit biks en eet aleen maar zonnebloem pitjes en nootjes en die gestampte nootjes en snoepjes die in het gemengde voer zitten! Geen biks dus. Ik gaf het hem en hij begon er in te krabben en graaien in die biks.. HIJ AT NIKS. Hij liet zichzelf verhongeren!

warn::warn::warn::warn::warn:

HIJ LUST OOK GEEN HOOI EN EET OOK GEEN STRO.. ? Wat moet ik ermee? En hoe stap ik over naar biks.. Ik wil natuurlijk een gezond en lief konijntje.. Mijn konijn (Juniora) is belangerijk voor me ! Snap je geef me tips!

Verdrietige groet Samira

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang is het voer op?

En je konijn eet toch wel hooi als hij honger heeft, of niet?!

Kan je niet naar de winkel gaan?

Je kan best wat groente geven, maar dan moet hij het wel gewend zijn. Anders kan hij gas krijgen.

Geef hem genoeg hooi, en dat hij geen stro eet is niet zo raar. Want stro is ook niet om te eten, maar om op te liggen, graven en voor de warmte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef haar idd nu groenvoer zodat ze iig iets eet.

Je moet een konijn langzaam over laten stappen. Koop zsm dus weer je ''oude'' voer, en voeg elke dag iets meer biks van het ''nieuwe'' voer toe. Vul pas bij als het op is.

Wat voor biks wil je hem nu eigenlijk gaan voeren, want daar zit ook kwalitatief en smaak verschil in. De meesten konijnen vinden SS heel lekker, maar HFST wat wij hebben vinden ze hier ook super lekker! Het is allebei ook heel goed voer.

Maar het is heel belangrijk dat je konijn ook hooi gaat eten, ook als ze biks gaat eten. Heb je al andere soorten hooi geprobeerd, en op andere manieren geprobeerd te bieden? (bv . hooibal op de grond ,wc rol, etc.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi is belangrijk voor de spijsvertering, dus je konijn moet dat eten. Waarschijnlijk eet hij dit niet door het gemengd voer. Dat is eigenlijk net zoals snoep voor ons.. en de bruine staafjes zijn de groente.

Als jij een bord krijgt met snoep en groente, eet je waarschijnlijk ook het snoep op en zit je vol. Dat doet jou konijn dus nu ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee.. Het GEMENGDE VOER WAS OP. Dus heb ik biks gekocht. Maar hij eet het niet.. Toen ik gemend voer had. At die aleen de snoepjes. Snap je.. Dus heb ik biks gekocht! HIJ EET HET NIET OP?

Hoelang is het voer op?

En je konijn eet toch wel hooi als hij honger heeft, of niet?!

Kan je niet naar de winkel gaan?

Je kan best wat groente geven, maar dan moet hij het wel gewend zijn. Anders kan hij gas krijgen.

Geef hem genoeg hooi, en dat hij geen stro eet is niet zo raar. Want stro is ook niet om te eten, maar om op te liggen, graven en voor de warmte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij gaat vanzelf wel ook de biks eten als ie alle snoepjes eruit heeft gegeten en honger krijgt. Daarbij appels en wortels, lijkt me geen goed plan. Wortel is niet zo heel erg goed voor je konijn en in appel zit veel suiker. Van beide mogen ze maar een klein beetje. Ik zou eerder andijvie en witlof geven. Veel gezonder. Met hooi kan je gaan uittesten wat ie lekker vind. Bij mij eten ze niet het hooi wat bijvoorbeeld in de supermarkt ligt, alleen kruidenhooi wat je bij een dierenwinkel haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou even door lezen wat gezonde voeding is voor je konijn. Hoeveel krijgt je konijn per dag van wat? Qua groenten zou je witlof, andijvie etc kunnen geven, appel en wortel mogen ze ook hoor, maar het is wat minder gezond ivm de suikers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom is gemengd voer niet ideaal. Mijn konijn kreeg pas nieuw voer als alles op was inclusief de biks. Een konijn wat alleen maar snoep eet word te dik en krijgt vaak gezondheidsklachten.

Ik neem aan dat jij ook niet heel de dag door alleen snoep eet? Goed eten (inclusief die biks dus) is nodig voor een konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze lekker peterselie, witlof en andijvie voorschotelen. Met een klein stukje wortel en appel erdoor.

Je kunt ook kruiden kopen bijv. via de webwinkel van BunnyBunch. En probeer meerdere soorten hooi. Mijn voedster is fan van Barni. En ook wel van het kruidenhooi van Welkoop, die met rozenbottel. Dat is een stevige lange spriet. En qua biks zou ik HFST of SS gaan geven. HFST is voordeliger en kwalitatief goed. Geef 20 gram per kilo konijn, dus weeg je konijn 2 kilo, dan geef je 40 gram biks per dag. Als het goed is, heeft je konijn dan ook nog trek in andere dingen zoals hooi, groente, kruiden en een beetje fruit.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het nieuwe voer wel gemengd met het oude?! Want anders is het opzich wel logisch dat hij niet wil eten. Misschien als je wat minder voer geeft, dat hij dan wel hooi eet?

Je kan beter groente geven dan fruit, want in fruit zitten best veel suikers.

Hier is een lijst met groente die je aan je konijn mag geven:

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/groenten-fruit-en-kruiden-voor-konijnen.html

Eet hij nu al wel meer hooi?

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .