Ga naar inhoud

Knarsetanden na gebits 'operatie'


ellenatmars

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb m'n konijntje net opgehaald van de dierenarts waar ze vanmiddag is geholpen aan wat haken op de kiezen, en haar snijtanden zijn een stukje korter geslepen. Na de behandeling heeft ze een prikje pijnstiller (weet niet welke) gehad, volgens de assistent.

Nu is ze dus weer thuis, en heeft ze net een stukje appel op, en heeft ze vooral heel veel dorst. Als ze een tijdje stil zit begint ze echter te knarsetanden, en af en toe bibbert ze dan ook (en heel af en toe knijpt ze zelfs haar oogje dicht).

Kunnen dit bijwerkingen zijn van een roesje waar ze nog niet helemaal onder uit is? (ze is om 13:00 geholpen, sinds 17:00 ongeveer thuis). Of duidt dit wel echt op pijn? Zou ze daar niets van moeten voelen nadat er pijnstiller is toegediend?

Ze eet nu op zich aardig (dat stukje appel dus, en wat hooi), maar brokjes laat ze tot nu toe liggen. Ze is ook wat actiever dan wanneer ze net thuis was. Maar ik maakte me even een beetje zorgen... Misschien is het gewoon even wennen, dat de tandjes weer geslepen zijn... maar misschien heeft ze wel echt pijn?

Wat denken jullie?

(ze is overigens afgelopen vrijdag geënt, mocht dat van belang zijn)

aangepast door ellenatmars
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou kunnen, met dat bibberen, dat ze moeite heeft zichzelf op temperatuur te houden na de narcose, dus je kan haar een kruik geven waar ze in dat geval tegen aan kan gaan liggen.

Dat ze nog geen brokjes eet maar wel hooi en fruit kan wel, konijnen die zich niet zo lekker voelen willen wel vaker wel andere dingen maar nog geen brokjes eten.

Ze moet natuurlijk gewoon ook even bijkomen van alles, en het is fijn dat ze al wat actiever wordt. Maar het is wel belangrijk dat ze ook snel weer zelf goed gaat eten.

Probeer haar zo veel mogelijk andere dingen aan te bieden, groenvoer wat ze gewend is aanbieden.

het kan zijn dat ze toch nog pijn heeft, zo'n pijnstiller is geen verdoving of zo. Misschien kan je daar de dierenarts even over bellen anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een konijn die normaal buiten zit. Vandaag/vannacht blijft ze echter binnen. Ik heb de verwarming niet aan staan (lijkt me niet goed, dat enorme temperatuursverschil), maar het is hier natuurlijk wel wat warmer dan buiten. Is een kruik dan wel verstandig (omdat het een buitenkonijn is dus)? Anders maak ik er zometeen eentje warm!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat had ik niet begrepen :) Dan lijkt een kruik me ook niet snel nodig en verstandig dat je de verwarming uit hebt gelaten. Ik weet niet hoe het nu gaat, maar een kruik erbij leggen kan natuurlijk altijd als je twijfelt, dan kan ze zelf kiezen wat ze wil.

Hoop wel dat ze inmiddels wat meer opknapt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .