Ga naar inhoud

Eet jouw konijn SS?


DeborahCsdeBobbies

Aanbevolen berichten

Je zou Hope Farms Super Trio kunnen proberen, dat is ook één van de betere konijnenvoeding.

Hoevaak heb je SS al aangeboden?

At ze eerst wel hooi? En nu dus niet meer? Heb je het soort hooi veranderd of dat niet? Want in principe als ze de SS niet eet zou ze niet door het geven van SS minder hooi moeten gaan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst heb ik het een beetje uit mn hand gegeven, en viel ze me haast aan hihi.. :P toen heb ik het steeds gemengd maar ze liet het gewoon liggen..

Ik had eerst alleen zaagsel als bodembedekking, maar heb er toch maar stro bij gedaan.. Want ik dacht eerst Zaza zit toch binnen.. En ik las dat sommige ook alleen maar houtkorrels enzo in het toiletje hadden Maar nu eet ze alleen stro :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit je hand at ze het wel?

Dat konijnen stro eten is normaal, dat doen de mijne ook. Zolang ze maar niet al te veel eten want dan kunnen ze wel verstopt raken. In principe hoeft stro inderdaad niet als je konijn binnen zit dus je zou kunnen proberen om het stro weg te halen in de hoop dat ze dan misschien wel meer hooi gaat eten.

Maar heeft ze altijd slecht hooi gegeten of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ze at het altijd heel goed :) ik laat de stro wel een paar daagjes weg, en dan als ze wel weer hooi eet, gooi ik er weer stro bij. Zo kan ik dan wel zien of ze het eet :)

Ik krijg in de mei vakantie een gecastreerde ram. Althans daar ga ik voor kijken in het knaagdierentehuis in Ridderkerk.. Misschien eet hij het wel ;) SS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed plan, het is wel gek als ze het altijd at en nu opeens niet meer. Weet je het moment dat dat veranderde dan? Was dat het moment dat je stro in het hok gaf of iets dergelijks?

Maar at ze de SS nou wel uit je hand? Dat betekent dat ze het dus wel lust lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja toen ik stro ging geven..

Ja de eerste paar keer, ze was sws de laatste dagen een beetje afwachtend enzo, nadat ik der nagels had geknipt.. Vond ze niet zo leuk geloof ik.. Maar ze vind me weer lief volgens mij .. Ik krijg misschien over 2 weken al een maatje voor der! Ik heb een kennis die 2 gecastreerde rammen had, en ze dus allebei apart gaat verkopen.. ;D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van mijn konijnen kan niks anders eten dan SS, omdat hij geen tanden en kiezen meer heeft en dat kan je zacht maken met water, maar gelukkig is hij er dol op! Hij kan dus ook geen hooi eten, maar de dierenarts zei dat dit voer zo gezond is dat dat niet erg is. Bij mijn andere twee konijnen mix ik SS nog met hun oude voer, maar de SS wordt als eerst eruit gepikt, dus zodra de nieuwe zak bezorgt word gaan ze daar helemaal op over. Mijn andere konijn is er niet dol op, maar eet het wel gemixt met haar andere voer.

aangepast door Eline11
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .