Ga naar inhoud

Zachte keutels rond de middag


dannycnl

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Wij zijn al bij de DA geweest en die kon niets geks vinden aan ons nijntje.

Het volgende is het geval,

Rond de middag krijgt ons konijn kleine keutels die wat zachter zijn, soms blijven ze als een keutel plakken aan het kontje.

Hij eet drinkt hooit enorm goed en we merken niets raars aan hem.

We geven hem (en haar SS) brokken.

Niet teveel en kijken altijd of ze goed eten van het hooi.

De dierenarts zei dat ze er beide goed uitzagen en dat we ons geen zorgen moesten maken om die keutels.

De blindedarmkeutels kwamen snachts en vinden wij dan ook niet terug.

Wat we ons toch afvragen is wat dit kan zijn en en hoe we ervan afkomen.

Zeker als het straks wat warmer weer gaat worden brengt dit bepaalde risico's met zich mee.

Zijn er mensen die dit herkenbaar voor komt?

En wellicht een oplossing hebben dan hoor ik dat heel graag.

We hebben al een paar dagen alleen water en hooi voorgeschoteld en geven verder geen groenvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blindedarmkeutels, komen voor zover ik weet, tweemaal per dag... hoe zeg je dat... eruit XD. Die van mij hebben overdag ook wel blindedarmkeutels (ze eten ze gewoon ongegeneerd voor m'n neus op haha). Hoe zwaar is je konijn ongeveer, en hoeveel gram SS krijgt hij? En verder alleen maar hooi, geen groenten o.i.d? (sorry niet goed gelezen, geen groenvoer in ieder geval. Misschien toch langzaam weer een beetje SS opbouwen?)

aangepast door ShinLi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment geven we ze alweer een week gewoon SS brokken.

Wel wat minder omdat onze voedster iets aan de te dikke kant was.

Stamper het konijn waar we het over hebben zag er heel goed uit.

De DA is helemaal op konijnengericht, althans ze heeft er heeeeeel veel verstand van.

Ze vertelde iig dat de belangrijkste darmkeutels snachts kwamen, waar alle voedingsstoffen inzitten.

Kwa SS brokken (afhankelijk van hoeveel hooi ze gegeten hebben) krijgen ze max 30gr per dag.

Dat is dan voor beide konijnen samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .