Ga naar inhoud

hoeveel keer inenten....


tijgertje

Aanbevolen berichten

ik heb even een vraagje ik kan het niet vinden in de topics die er al zijn (mischien heb ik er overheen gekeken)

maar hoeveel keer moet een konijn ingeent worden per jaar??

tijgertje is 14 maart voor het eerst geent,maar krijg net een uitnodiging van de dierenarts om hem weer te laten enten..

is dat wel nodig bij tijgertje?? hij zit alleen maar binnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vhs beschermt 6 maanden

Myx max 4 maanden

Dat zijn de wetenschappellijke feiten, de rest moet jij beslissen.

Myx wordt overgedragen door muggen, vandaar vaak geen enting vr winter(en zeggen DA'en 2x per jaar), wegens geen muggen. Vermits onze winters steeds warmer worden, ook meer muggen...dus moet je eigenlijk 3 keer per jaar enten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal dit topic even weer naar boven, gezien de grote myx uitbraken van de laatste tijd....

Myx om de vier maanden vernieuwen, zegt ook mijn DA. Maar is het niet zo dat de meeste mensen zowel myx als VHD herhalen om het half jaar? Dan zit je toch twee maanden onbeschermd?

Bij mijn nijnen is dat nu het geval, omdat ik niet goed heb "opgelet".... Voel me er al gelijk helemaal ongemakkelijk bij, maar kan pas maandag ten vroegste naar de DA... Ik ga heel hard hopen dat er in de tussentijd niks gebeurt. Maar Savannah zit goed beschermd in de gang, met een hor, en er komen geen muggen binnen...

Alleen Snoet en Toendra, dit zitten bij Inge, en ik weet niet in hoeverre ze daar beschermd zitten.

Toendra wordt deze keer trouwens niet geënt, is te gevaarlijk voor haar afweersysteem met de infectie en de wonde aan haar pootje....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal dit topic even weer naar boven, gezien de grote myx uitbraken van de laatste tijd....

Myx om de vier maanden vernieuwen, zegt ook mijn DA. Maar is het niet zo dat de meeste mensen zowel myx als VHD herhalen om het half jaar? Dan zit je toch twee maanden onbeschermd?

Bij mijn nijnen is dat nu het geval, omdat ik niet goed heb "opgelet".... Voel me er al gelijk helemaal ongemakkelijk bij, maar kan pas maandag ten vroegste naar de DA... Ik ga heel hard hopen dat er in de tussentijd niks gebeurt. Maar Savannah zit goed beschermd in de gang, met een hor, en er komen geen muggen binnen...

Alleen Snoet en Toendra, dit zitten bij Inge, en ik weet niet in hoeverre ze daar beschermd zitten.

Toendra wordt deze keer trouwens niet geënt, is te gevaarlijk voor haar afweersysteem met de infectie en de wonde aan haar pootje....

Ja het is dus heel krom voor vhd hoef je maar 2 keer per jaar te enten.

myx bij de 2 in een enting met vhd is maar 4 maanden houd baar.

Vandaar dat ik ze apart ent 2 keer per jaar met vhd en de ander enting voor myx is dan in mijn geval apart is maar 2 maanden houd baar.dus nog korter dan.Maar ze zijn wel beschermt op die manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .