Ga naar inhoud

Konijn at gisteravond niet


Bunnybunnybunny

Aanbevolen berichten

Ons konijn at gister avond zomaar zijn eten niet. Hi stond buiten en zat alleen maar stil in zijn hok. Normaal heeft hij rond 9 uur zijn eten al op en geef ik hem brood maar nu had hij nog helemaal niks gegeten. Dus wij dachten we zetten hem in de schuur voor tegen de kou en meteen toen hij in de schuur zat begon hij op 2 poten te staan, heb hem nieuw voer gegeven en hooi gegeven. Ik ben daarna naar bed gegaan en s ochtens had hij alles op en heeft hij ook aan zijn hooi gezeten. hij krijgt bij ons 2 keer per dag eten dus ook s ochtens kreeg hij eten en ook nu is alles op. Kan het zijn dat door de enorme temperatuursverschillen die er nu zijn dat hij daarom niet at?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem echt geen brood geven. Brood is helemaal niet goed voor een konijn omdat het veel koolhydraten bevat, wat weer omgezet kan worden in suikers. En suikers zijn erg slecht voor het maagdarmstelsel van het konijn. Onbeperkt hooi, Biks (zoals science selective, hopefarm etc.) samen met wat groenten is veel beter. Waarom hij niet heeft gegeten kan heel veel redenen hebben, en dat is voor ons moeilijk te beoordelen. Misschien had hij wel pijn, last van gas of juist iets heel anders. Mijn konijnen hebben ook wel eens dat ze een dagdeel niet eten. Maar als ze langer als een halve dag niet eten en zich niet gedragen zoals het hoort is een bezoek aan de dierenarts wel een must. De temperatuursverschillen zouden dit niet moeten veroorzaken tenzij er al iets anders aan de hand is.

Eet je konijn nu verder weer goed hooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal als een konijn niet eet, heeft hij/zij pijn.

Goed dat je 'm in een onverwarmde ruimte hebt gezet. Daar ken je 'm beter in de gaten houden.

Zeer waarschijnlijk heeft 'm toch iets niet lekker gezeten, waardoor hij gestopt is met eten.

Hou 'm de komende dagen evengoed nog maar goed in de gaten, ondanks dat hij weer eet.

Als hij weer stopt met eten, zou ik een bezoekje brengen aan de dierenarts om te kijken wat de oorzaak is.

Het kunnen bijv. haakjes zijn die hem irriteren tijdens het eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .