Ga naar inhoud

hoeveel droogvoer ?


pluisje 18

Aanbevolen berichten

Maakt niet zoveel uit nu je konijntje nog jong is vind ik, dan kun je het ook gewoon laten staan en verdeelt hij het schijnbaar zelf over de dag gezien hij er de hele dag mee doet.

Als hij het in 1 keer zou gaan opeten zou ik het ook verdelen over sochtends/savonds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Korrels zijn in feite niet belangrijk en zeker niet nodig. 25g per kg lichaamsgewicht vind ik eigenlijk vrij veel om van te vertrekken, ik verkies 15g per kg lichaamsgewicht. Als hij op 12 weken bijna 1,4kg weegt zal hij op volwassen leeftijd wel de 2kg halen vermoed ik maar dat is moeilijk in te schatten omdat ik jouw konijntje niet gezien heb. Een konijn van die leeftijd mag meestal wel wat meer krijgen dan het huidige gewicht.

Ik zou niet meer dan 30g geven en zeker zorgen dat hij onbeperkt hooi krijgt en veel groentjes. Vijf verschillende soorten groenten per dag is aangewezen. De korrels zijn dan niet zo belangrijk en mogen zelfs weggelaten worden, je kan beter weinig korrels geven dan te veel, dat is nu eenmaal erg ongezond en kan zelfs ernstige gevolgen hebben. Van de afgestane konijntjes is ongeveer een vierde te dik en heeft ook meer dan de helft ongezonde darmpjes én slechte eetgewoonten (heel kieskeurig wat groenten betreft, geen hooi willen eten, ...) doordat ze te veel en vaak heel slechte korrels kregen.

Dwergkonijntjes (ongeveer 1,8kg volwassen) krijgen hier 25g.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .