Ga naar inhoud

Bronte heeft kale plek in haar nek met 3 open bulten???


Bronte

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vanavond ga ik met Bronte weer even naar de dierenarts (4 weken geleden gesteriliseerd).

Mijn man zit haar zaterdagavond te aaien, voelt hij plekjes in haar nek, ik gelijk kijken, is er een grote kale plek in haar nek gelijk achter haar kop met 3 bultjes, wel open maar verder ziet het er rustig uit.

Heb zelf het vermoeden dat het misschien mijt is, ivm verminderde weerstand na de sterilisatie?

wat denken jullie????

Ga voor de zekerheid gewoon naar de dierenarts, ik heb nog meer dieren en wil niet dat het straks zo besmettelijk is dat ze er allemaal last van hebben.

Groetjes

Renate

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn dus net terug van de dierenarts, hij heeft een beetje schilfers afgenomen maar kon geen volwassen mijten ontdekken. Hij schrok ook best wel van de grote van de kale plek. Toch dacht hij echt wel dat het een mijt was dus heeft Bronte een injectie gekregen en moet ik de kale plek goed vet houden met een calendulazalf (van de hond). Over 10 dagen moeten we terug en dan moet ze weer een injectie, vanwege de eitjes van de mijt die dan zijn uitgekomen. De injectie pakt alleen de volwassen mijt aan. Dan moet het weer helemaal goed komen, dus we wachten even af en Bronte ligt nu helemaal bij te komen in haar hok, hihihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .