Ga naar inhoud

Jullie hulp nodig, glaucoom.


Pucks

Aanbevolen berichten

Hallo,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat gepost heb op dit forum. Toch heb ik nu wel een dringend vraagje.

Zaterdag ben ik met mijn konijn whoppie bij de spoeddienst van onze dierenarts geweest. Zijn oog plopt er bijna uit en heeft een witte waas. Hij heeft erg veel pijn. De arts vertelde dat hij glaucoom heeft. Ik heb medicijnen meegekregen en over 5 dagen moet ik terug komen. Hij vertelde dat als het niet minder was geworden het oog er waarschijnlijk uit moet.

Ik merk dat de pijnstilling wel werkt, maar het oog wordt er niet beter op.. Ik vrees dus voor het ergste.

Whoppie is al een slechtziend konijn, en nu moet hij waarschijnlijk ook nog een oog missen. Is dit volgens jullie nog wel een konijnwaardig leven? Ik heb het idee dat hij nu al niets meer ziet. Hij zoekt echt naar zijn voerbakje.

Wat zouden jullie doen? En zijn er meer mensen met een 'glaucoom konijn?'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier geen enkele ervaring mee, met een glaucoom, dus daar kan ik verder niet zo veel over zeggen.

Wij hadden vroeger thuis wel een konijn dat op een gegeven moment toen hij een jaar of 10 a 11 was blind werd van ouderdom (ten minste, dat hebben we eigenlijk verondersteld, het waren de jaren 70/80 en dat konijn heeft zijn hele leven nooit een dierenarts gezien) maar hij wist gewoon de weg in huis en tuin en hij heeft nog dik 2 jaar zo geleefd, want hij is bijna 13 geworden en gewoon van ouderdom gestorven. Als alles gewoon op de vaste plaats stond was het verder echt geen probleem herinner ik mij.

Er zijn wel meer mensen met een konijn met 1 oog, dat kan volgens mij prima hoor. Voor een konijn zijn geuren en geluiden veel belangrijker dan het zicht heb ik het idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn stiefouder had vroeger ook een blind konijn valt best mee te leven dat beest was niet van mij en was zo schuw als ik weetnie wat als ik nu terugdenk best een zielig konijn zat alleen in een dichte caviakooi

hij wist gewoon overal de weg de tijden dat hij losliep hij kon van binnen ook zo naar buiten lopen als hij losliep enige wat hij deed was overal op rijden.. haha op je voet schommelstoelpoot op alles xd dus ze kunnen zeker wel zonder maar ze kunnen schrikken als je ze benaderd

edit: hij was ook 11 geworden dus best een aardige leeftijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .