Ga naar inhoud

help een korst afgevallen


sharon

Aanbevolen berichten

hey

ik heb de foto doorgemaild naar iemand van bunnybin

en die zei me dat ik nog niet hoef te paniekeren

dat konijnen wel heel goed en rap genezen

dat ik er calandula zalf of zoiets moet opdoen en metecam geven

ik heb er vandaag al meedere keren terracortril op gedaan maar maantje likt de wonde schoon , en als ik de zalf erop doe ,dan geeft ze geen kik

moest het pijn doen zou ze toch wel haar snoet wegtrekken he

ze eet en drinkt goed ,ze speelt met de andere konijnen

dus afwachten he

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi,

Allereerst leef ik heel erg met je mee meis, Ik heb hier ook de myx 1 kleintje al verloren, en de rest paps en de jongen hebben het allemaal op eentje na.

Nu moet ik zeggen er lopen ook twee baard nijntjes tussen deze hebben echt helemaal niets he.

Dus ik geloof het ook niet echt hoor dat de myx besmettelijk zou zijn voor de rest van de nijnen, heb ook zitten googelen en hier zijn de meningen over verdeeld. Wel van de andere nijnenziekte (VHS/VDS).

Ik moet van de week ook echt afscheid gaan nemen van ze, de stakkers zien me niet eens meer aankomen lopen. En worden hier ook erg schrikachtig van.

Meid ik zou toch nog even gaan googelen hoor ivm besmetting onderling.....

Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Allereerst leef ik heel erg met je mee meis, Ik heb hier ook de myx 1 kleintje al verloren, en de rest paps en de jongen hebben het allemaal op eentje na.

Nu moet ik zeggen er lopen ook twee baard nijntjes tussen deze hebben echt helemaal niets he.

Dus ik geloof het ook niet echt hoor dat de myx besmettelijk zou zijn voor de rest van de nijnen, heb ook zitten googelen en hier zijn de meningen over verdeeld. Wel van de andere nijnenziekte (VHS/VDS).

Ik moet van de week ook echt afscheid gaan nemen van ze, de stakkers zien me niet eens meer aankomen lopen. En worden hier ook erg schrikachtig van.

Meid ik zou toch nog even gaan googelen hoor ivm besmetting onderling.....

Sterkte

hey

ik heb me doodgezocht en inderdaad op het net zeggen ze niet besmettelijk via kontakt onderling en via ons

maar toen iedereen het zo maar kreeg dacht ik larie en apekool ,t'is wel besmettelijk

de da zei van niet

en nu moet ik zeggen ,pom dat konijntje met haar open neusbeen had 5 jongen

1 is gestorven aan myx de andere 4 hadden nieks van myx

kobe heeft nog altijd niets en zal niet krijgen ook

ze krijgen het enkel van de muggen die ze prikken

het moet in het bloed geraken

de da zegt dat ze het krijgen ,gelijk wij aids krijgen ,enkel via bloedcontact of .....,je weet wel he

moest ik u zijn steek je andere nijntjes ,ver ver weg van ze

t'is toch echt zielig he die ziekte , t'is het ergste wat ik al heb meegemaakt

je ziet ze gewoon aftakelen per dag

een spuitje is het beste hoor ,je spaart ze veel elende

ik hoop dat dit pommeke er nog doorkomt ,dat er toch een stukje vlees overgroeit ,of toch tenminste tot ze geopereerd kan worden

ze verdient het ,en kobe verdient zn mama

Link naar reactie
Delen op andere sites

pom is nog altijd druk actief bezig

eet nog altijd even goed

geen tekenen van ontsteking te zien

de wonde stinkt nog niet

ze speelt nog altijd vrolijk rond en telkens ik kijk likt maantje de wonde

nog altijd geen koorts

pfff ,dat dat maar zo blijft ,misschien komt ze er toch nog door

maar ik blijf wel veel met haar bezig ,voor het geval dat het keert ,want de realiteit is er nog altijd van een bot dat open ligt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meer uitleg... de psy kwam net even binnenvallen en ze heeft het me uitgelegd...

Konijnen blijven idd een maand of 7 drager van Myx en ze kunnen het idd NIET aan elkaar doorgeven. MAAR: best geen andere konijnen erbij nemen WANT als een mug of een vlo of een mijt eerst je konijn bijt wat myx gehad heeft en daarna een konijn dat er niet mee in contact gekomen is, heb je prijs. Dus Sharon: Oppassen met Kobe en Zino!!! Als er nl een mug bij jou in huis, eerst Zino prikt en dan Kobe, dan kan hij alsnog met Mxy besmet worden en dit kan nog gedurende 7 maanden.

Was dus toch de moeite eens navraag te doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

ja ik heb het ook gevraagd aan de dierenarts ,ze zij me hetzelfde

dus moet ik zorgen dat kobe netjes om de 3.5 maand geent blijft

dan zou ik dit probleem kunnen voorkomen

hij is nu al geent reeds 14 dagen en doet het goed

dus binnen 14 dagen nog eens ,en dan kan hij er in principe tegen voor een paar maand

en als hij dan een uitbraak krijgt dan zal het zo zijn gelijk zino ,gewoon hier en daar een myxoom

maar het blijft gevaarlijk natuurlijk , ik weet het ,strontziekte :((:((:((

ze zitten binnen in de keuken tot de grote kooi er is en ze volledig proper zijn

maar als ik er niet bij ben dan leg ik er oude voile gordijn over

beter dat dan niets he

ik heb er wel echt de gruwel van ,van een insect bij een konijn

zino is geent met ivomectine en kobe heeft een stronghold gekregen

voor de vlooien en mijten en wie nog allemaal

de dierenarts heeft kobe eens onder de loupe gelegd en hij ziet er goed uit

beetje onder zn gewicht voor zn leefdtijd maar komt wel goed

hij is tenslotte nog maar 5 weken oud en al zo lang zonder mama

hij blijft goed melk slurpen en eet nu flink mee en eet al groen zonder diaree en dikke buik

ik hoop alleen maar dat mama pom erdoor komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

pommeke is er nog ,goed en wel ,raar maar waar

ik mag nog altijd de wonde verzorgen

ze krijgt nog altijd ab ,maar verandering aan de wonde zie ik nog niet

het sterft niet af en ziet nog goed van kleur ,maar waar blijft dat vlees he

ze eet en drinkt goed , en speelt nog altijd

vanmorgen was ze wat minder ,maar nu is ze volle bak aan het graven

ik hoop dat het goedkomt me haar ze verdient het de grote schat

bedankt voor jullie reaktie

t'is leuk om te weten dat ik niet alleen ben zo

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat leuk om te lezen inderdaad. Over die zeven maanden... Je mag ook 7 maanden geen ander konijn meer in de besmette kooien zetten. Het virus blijft erin zitten, ookal schrob en schuur je het met eender welk ontsmettingsmiddel. Dus hou Kobe en Zino zeker zo lang nog binnen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat leuk om te lezen inderdaad. Over die zeven maanden... Je mag ook 7 maanden geen ander konijn meer in de besmette kooien zetten. Het virus blijft erin zitten, ookal schrob en schuur je het met eender welk ontsmettingsmiddel. Dus hou Kobe en Zino zeker zo lang nog binnen. :)

nee je bent verkeerd ingelicht

een konijn kan geen myx krijgen door een ander konijn te likken of door het hok waar hij inzit !!!!!

het is enkel besmettelijk door stekende insecten ,in mijn geval muggen

dus ik kan zino en kobe en de rest niet meer in de stal steken voor zeker 2 jaar

de muggen kunnen 2 jaar overleven in een overdekte stal !!!!

wij kunnen de ziekte ook niet overdragen van het ene konijn naar het ander

ik geloofde dit ook niet ,maar had het besmettelijk geweest ,dan was kobe zeker al dood ,hij heeft nieks van myx gehad en zn moeder (pom met de korst) is zwaar besmet

ge kunt het vergelijken met aids zegt de dierenarts ,het is heel besmettelijk maar het moet in het lympfe stelsel geraken en door muggen kan dit en vlooien en mijten en teken

zino en kobe blijven voor altijd binnen en overdag in een ren buiten als het schoon weer is

ik zorg voor ze met heel mn leven

jammer dat ik dat voor de rest niet kon doen

arme polly ,casper, belle ,timon, saartje , 5 baby's van maantje en 4 van pom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sharon, door de gevallen van Myx op BB ,ben ik op het net nog eens gaan speuren naar info over myx in Zwitserland mn of ik cijfers kon vinden hoeveel het hier voorkomt, vermits mijn DA niet wil enten. Nu, soit heb info vr mij gevonden, maar ook voor jou, denk ik...

"Een konijn dat mxy overleeft, is niet levenslang imuum voor de ziekte en blijft drager. Het virus overleeft tot 7 maanden. "

Volgens betekent dit dat je er gedurende minstens 7 maanden geen nieuwe konijnen mag bijnemen,omdat diegene dat het gehad hebben, dat dan zullen doorgeven aan andere konijnen. Best om deze info nog eens na te vragen bij je DA, mocht je toch van plan zijn om er nog konijnen bij te nemen, al dan niet vr de fok . (kan me wel voorstellen dat je konijntjes zou opnemen bv)

Kan het dan kwaad als ze bij nieuwe ingeente konijnen verblijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit is dan nog het genezingsproces! Kan je u voorstellen hoe de nijnen toegetakeld zijn als de myomen zichtbaar worden! Het is echt niet diervriendelijk om dit aan te zien, chapeau aan Sharon dat ze zo ver gegaan is voor haar nijnen om hen zo goed mogelijk te verzorgen en hen zoveel mogelijk pijn te besparen!:bow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .