Ga naar inhoud

Abces spoelen


Nvy

Aanbevolen berichten

Vorig weekend zijn we met Sid naar de dierenarts gegaan odat hij een wond had die zich tot een abces ontwikkeld had. Na twee dagen spoelen bij de dierenarts en een controlebezoek was de wond mooi dicht en werd de bult binnen 24 uur niet meer groter. We moesten de wond in de gaten houden en als er weer pus leek te ontstaan terug naar de dierenarts. De wond zag er tot vrijdag goed uit, maar werd toen toch weer een aanzienlijke bult waar meteen pus uitkwam toen ik hem schoonmaakte. De dierenarts heeft ons aangeraden de wond drie keer per dag te spoelen en begin van de week (morgen of overmorgen) terug te komen.

Met het spoelen op zich hebben we geen problemen. We krijgen de korst eraf en kunnen dan ook in de wond kijken. Maar op dit moment is het zo dat er geen pus meer uitkomt en er in de wond alleen necrotisch weefsel te zien is. Er zit nu alleen een kleine bult (het omhulsel van het abces) waar niks uitkomt, ook niet als ik het zacht masseer bij het spoelen.

Is dit normaal als je regelmatig spoelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel voor de antwoorden! Het bultje van het kapsel is vandaag ook een stuk kleiner :).

Ik ben alleen wel bang dat als we nu stoppen met spoelen het net als vorige week weer terugkomt... Echt hardnekkig, zo'n konijnabces! We zullen morgen (dinsdag) naar de dierenarts gaan en horen wat hij zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .