Ga naar inhoud

Hoe sore hocks te behandelen?! Alle suggesties welkom!


Loeselein

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben niet heel actief op het forum hier maar heb nu toch jullie hulp nodig...

Ik heb een Franse hangoor van ongeveer 3 jaar oud. Ze woont normaal gesproken samen met haar vriendje in een ruime ren buiten. Maar afgelopen augustus zat er ineens heel veel bloed in het hok en de ren. Bleek dat ze een ontsteking onder haar voorpootje had die open gegaan was. Sore hocks dus. Toen AB en pijnstilling meegekregen. De wond is toen dichtgegaan, er kwam een dikke korst op en was niet meer ontstoken. Maar een aantal weken later zag ik dat de korst er nog zat en dat ook op haar andere voorpoot een vergelijkbare korst zat. Naar de DA geweest, die constateerde dat de sore hocks op beide voorpoten zat. Maar omdat het dichte, niet ontstoken korsten waren is er niets aan gedaan.

Maar sinds begin december is één van de wondjes weer ontstoken en komt er pus uit. Sinds begin december zit ze dus weer in de bijkeuken (waar het overigens wel lekker koud is, omdat ze nu toch een wintervacht heeft). Ze heeft twee AB kuren gehad (Enrofloxoral) van 10 dagen (in totaal dus al 20 dagen). Maar ik heb niet het idee dat het wat uit haald. Zo nu en dan zie ik ook weer een paar bloeddruppeltjes op de handdoek/kranten liggen. Ook blijft er pus uit haar pootje komen. Ik weet dus echt niet meer wat ik hiermee aan moet. Helaas weet de DA het ook niet meer :(

Ze eet verder prima en vindt de sneeuw ook heel gaaf (dan mag ze even naar buiten want de sneeuw is 'zacht' dus kan ze haar poten niet beschadigen). Wel zie je dat ze haar poot omhoog houdt en er eigenlijk geen gewicht op plaatst.

Ze weegt ongeveer 5kg, wat voor een FH niet bijzonder veel is. Ik heb ook eerder het idee dat ze te dun is dan te dik, dus denk niet dat het door overgewicht komt. We hebben het verblijf al meerdere malen aangepast. Het stond in eerste instantie op stenen. Na de eerste diagnose in augustus hebben we er zand in gegooit omdat dat zachter voor haar poten zou zijn. Ook hebben we het trappetje (waar een soort dakdekspul op zat) vervangen door een houten trappetje met een soort traptreden. Het zand bevalt me eigenlijk helemaal niet, dat wordt vochtig en blijft dus niet heel schoon. Het zal wel helpen als haar wond dicht is, maar niet met een open wond. De laatste tijd liep ze in haar hok het trappetje ook niet meer op, te pijnlijk denk ik.

Ik weet het dus echt niet meer! Ik wil haar niet meer binnen houden. Het is een buiten konijn dat ook lekker met haar vriendje in de ren moet kunnen. Ik wil best e.e.a. aanpassen zodat het beter voor haar poten is maar weet gewoon niet hoe en wat. Maar allereerst moet die ontsteking natuurlijk weg! Maar hoe? DA bellen en nogmaals een AB kuur doen? Of iets totaal anders proberen? Alle suggesties zijn welkom!

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .