Ga naar inhoud

Vlaamse reus is zindelijk, maar op de verkeerde plaats + vrij klein voor leeftijd


jonas88

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij zitten hier met het volgende probleem. Onze Vlaamse Reus Dré is ongeveer een 5 maanden. Je kan wel stellen dat hij zindelijk is, want hij doet zijn behoeftes altijd op dezelfde plaats in de zetel, nergens anders in huis. Heel raar is dat. Het zijn ook gewoon zijn uitwerpselen, urineren doet hij niet (of heel zelden). In zijn kooi doet hij buiten dat zijn behoefte ook.

We zetten hem telkens terug als hij dit gedaan heeft, maar het helpt niet.

Ook denk ik dat hij vrij klein is voor zijn leeftijd. Hij is ongveer 40 centimeter lang denk ik (zonder poten uitgestrekt). Kan het aan zijn voeding liggen? We geven hem Bonito 96 en hooi+stro. Heel soms krijgt hij wat snoep (wortel, groenten, brood). Hij eet ook niet echt zo veel, maar voelt zich altijd wel kiplekker. Hieronder enkele foto's:

img0442zi.jpg

img0438p.jpg

aangepast door jonas88
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zal wel niet gecastreerd zijn, ik ken dit van mijn eigen konijn van voor castratie en castratie helpt hier meestal wel tegen. De lengte zegt me niet zo veel, je moet kijken naar zijn gewicht. Ook wat betreft voeding. Hoe veel voer hij moet hebben hangt af van zijn gewicht. Weinig plassen komt misschien wel omdat dagelijks groenvoer ontbreekt in zijn voeding. Dat zou ik sowieso voorzichtig op gaan bouwen, groente voor groente.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je hem eens wegen om het precies te weten? Vind je dat hij te mager aanvoelt?

Misschien dat hij inderdaad meer gaan plassen met dagelijks een portie groenten maar dit moet zoals gezegd goed opgebouwd worden, klein beginnen en dan steeds iets groter, zo met elke groenten. Wortel en appel zou je hem af en toe erbij kunnen geven als lekkers, zitten veel suikers in, zijn ze vaak wel dol op!

Brood is niet zo gezond, ik geloof dat de theoriën er wel over verdeeld zijn want er zijn mensen die het wel geven, in ieder geval hard brood en dan niet te veel.

Als hij uit zijn kooi is kun je hem aanleren ook 1 op plek zijn behoeftes te doen, op de plek waar hij keutelt een toiletje neerzetten? Misschien begrijpt hij dat. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .