Ga naar inhoud

Gisteren met nijntjes naar de Da...


Thessa

Aanbevolen berichten

Gisterenavond toen ik Stampertje en Pluisje borstelde, merkte ik allemaal zwarte stipjes. Ik pakte er een vergrootglas bij, en het was zo wit/zwart met rood erbij. En je zag ze lopen. Onze papagaai moest toch naar de DA gaan, voor zijn nagels en vleugels te laten knippen. En ik ben met de nijnen gegaan. Tot conclusie blijkt dat ze schurftmijt hebben:((. Vieze beesten!! Hij bekeek dat zo onder de microscoop en vergrootte het uit op de tv. Vieze beesten echt waar!! Ik dacht dat het gewoon vlooien waren maar niet dus...

Mijn konijnen hebben frontline voor katten gehad, en binnen een maandje moet ik dat weer in hun nek doen.

Waar komt dat eigenlijk vandaan? En wat kan je er tegen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen mogen geen Frontline!! Je dierenarts had ze Stronghold moeten geven want dat werkt tegen schurft/mijt... Hopelijk gebeurt er niks met je konijn.

Lees maar eens. Dit staat op konijnen.nl over Frontline:

Nog steeds zijn er dierenartsen die Frontline gebruiken/laten gebruiken bij konijnen. Nog steeds zijn er dierenartsen die zich niet op de hoogte houden van gevaarlijke middelen voor konijnen. Nog steeds sterven hierdoor konijnen, of raken verlamd, houden epileptische aanvallen.

Wees gewaarschuwd!

Frontline gevaarlijk voor konijnen

Er zijn problemen gesignaleerd met één van de nieuwe, actuele anti-vlooienproducten, namelijk Frontline, dat via dierenartsen door Rhone Merieux Inc. op de markt gebracht wordt. Tot op heden is met dierenartsen gesproken die Frontline verstrekt hebben wat uitmondde in de dood van drie konijnen. Een ander konijn is (gelukkig succesvol) behandeld voor ernstige verwondingen dat het opliep nadat Frontline was gebruikt.

Het actieve bestanddeel van Frontline wordt niet verondersteld in het centrale zenuwstelsel van zoogdieren te komen, en het product is veilig bevonden voor honden en katten. Het doodt vlooien en teken, en is moeilijk af te wassen.

Het is echter belangrijk te weten dat dit product voor konijnen "of label use" is, wat wil zeggen, dat in de bijsluiter niet genoemd wordt dat het voor konijnen gebruikt kan worden, en dat de fabrikant dit ook nooit heeft aanbevolen of goedgekeurd. (Dit geldt voor de meeste farmaceutische producten die bij konijnen gebruikt worden).

Vertegenwoordigers van Rhone Merieux Inc. geven toe dat ze meer berichten hebben gekregen over "ongunstige reacties" bij gebruik van Frontline op konijnen, maar wilden niet zeggen of ze wisten dat er konijnen gestorven zijn. Ze blijven erbij dat zij met klem adviseren Frontline NIET bij konijnen of andere exotische soorten te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, sorry er is een fout door mij*bloos*!!! Na jullie reacties heb ik nog eens gekeken naar de puppetjes en het is Stronghold. Ik zal de beschrijving hier eens op schrijven:

Stronghold (selamectin)

45mg

0.75ml (60mg/ml)

uitsluitend voor dierengeneeskundig gebruik.

Sorry mijn fout!! Eigenlijk die van mijn mama, zei zij dat het frontline was *bloos*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikke ook naar DA met mijn labje, heeft jeuk, zal waarschijnlijk ook van vlooien zijn, hoewel ze behandeld zijn met... Frontline.

Je zou eens moeten informeren of je biokill kan gebruiken voor het hok

Frontline mag je niet gebruiken hebben ze me hier al gezegd...

Wat is biokill? Waar kun je dat halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .