Ga naar inhoud

Rare plek bij geurafschedingsklier ??


erinna

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Ik heb een gele vlaam en sinds 2 dagen heeft hij een rare kale plek net boven zijn kleine wam (die hij overigens pas sinds kort heeft :( ) laatst hingen er ook wat viezige plukken haar aan (kan ook door het hok komen die hadden ze behoorlijk toegetakeld, dus ik mocht weer braaf schoonmaken :) ) a fijn ik vind het zo een rare plek, ik bekijk het nu regelmatig met een zaklamp, omdat ik hem slecht in de hand kan nemen, tijdens het eten want dan zit hij altijd op een veelte schattige manier waardoor ik redelijk goed kan kijken.

Hebben jullie hier wel eens van gehoord, zou het een ontsteking kunnen zijn, of misschien pluk gedrag omdat hij zijn wam niet fijn vindt??

Ik weet het niet en wilde eerst even aan jullie vragen voor ik het laat checken bij de DA

Het zit dus boven de wam ter hoogte van die geur afscheidings klier

Groetjes,

Me en de nijnsels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou gister dus naar de DA geweest en wat ben ik blij dat ik geweest ben zeg, de wam die hij pas heeft gekregen is geen wam, maar een abces en der hoogte van het plekje is gewoon een open wond, waarschijnlijk is hij een keer gebeten door een van de andere op een net ongelukkige plek en is het flink gaan ontsteken. :( we zitten nu in ieder geval voor 10 dagen op antibiotica 2 keer per dag en minimaal 1 keer per dag zalven met betadine zalf, het liefst 2 keer (dus we doen uiteraard 2 keer) arme man, en dat met de kerst :( als hij goed op de AB reageert hoeft het niet weggesneden te worden en anders wel, na oud en nieuw gaan we even op controle waarschijnlijk dan de AB verlengen en als het nodig is een operatie inplannen, hoop op het beste en dan de AB maar zijn werk mag doen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Straks hebben we een controle afspraak bij de DA om half 2, het abces is in mijn ogen al flink geslonken, ben benieuwd wat de DA er van zegt en we hopen natuurlijk dat het allemaal mee valt, wel denk ik dat de AB kuur nog even verlengt moet worden.

Maar wat een drama zeg de afgelopen en dat nog wel met kerst en oud en nieuw ook! arme Louis wel minstens 2 keer per dag dik in de stress, valt niet mee om een vlaam zijn medicijnen via de mond toe de dienen, maar het is ons gelukt en hopelijk bevestigd de DA het resultaat (A)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je zelf iniedergeval al duidelijk verschil ziet. Laat je ons weten wat de DA zei?

Succes.

Nou vanmiddag dus bij de DA geweest, ze vond het er ook super goed uitzien, we gaan nog door met de AB kuur (klein extra flesje mee gekregen) mocht dit flesje op zijn en de wond is nog niet geheel dicht dan gaan we over op een andere omdat ik deze AB kuur niet te lang mag gebruiken, is de wond wel heel dan is meneer louis van al de rompslomp af en ik moet toegeven dan ben ik ook wel weer blij :P (nog een heel gedoe om een vlaam te fixeren in je eentje en een spuitje met AB in zijn mond te krijgen )

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .