Ga naar inhoud

rare geluidjes uit buik


barcheta

Aanbevolen berichten

mijn konijntje Blixum heeft sinds net een beetje een raar geluid in haar buik, het lijkt erop (wat wij als mensen ook hebben) knorren..

ze drinkt alleen uit een bakje, en ik had haar een waterfles gekocht! hier dronk ze een dag niet uit, dus heb ik het bakjes met water terug gezet, ze begon als een gek te drinken en toen kwamen dus ook die geluidjes

wat is dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze gedurende de tijd waarin ze niet dronk wel gewoon gegeten? Buikgeluidjes doen mij denken aan gas, maar indien er gewoon gegeten word lijkt de kans daarop mij dan weer klein.

Ik zou het verder ook gewoon bij een bakje houden, als ze daar liever uit drinkt is dat veel fijner voor je diertje, en als hij/zij niet uit een flesje drinkt zelfs een noodzaak. Bas drinkt ook niet uit een flesje, daar word hij gefrustreerd van, het water komt te traag naar zijn normen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook eventueel het flesje erbij hangen, misschien snuffelt ze er een keer uit nieuwschierigheid aan en ontdekt dat daar ook lekker water uit komt ;)

Ik denk dat haar maag misschien een beetje in de war is, omdat ze een poosje niets heeft gedronken, en toen plotseling heel veel.

Hou het maar in de gaten

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige konijn had ook altijd een knorrend borrelend buikje als hij dronk (uit een bakje). Heeft hij acht jaar lang gedaan. Bij de huidige nijnen hoor ik het heel soms. Denk dat het gewoon komt omdat ze met volle teugen drinken, zolang er gewoon goed gegeten en gedronken wordt, de buik niet hard aanvoelt en het gedrag normaal blijft zou ik me niet druk maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het alleen hoort tijdens het drinken is het echt niets om je zorgen over te maken. Mijn vorige konijnen waren enorme slurpers, die hoorde je echt van een meter afstand piepen en knorren tijdens het drinken. Hoort voor mij een beetje bij*drinken uit een bakje, in het begin was ik bang dat ze te veel lucht mee naar binnen hapten maar ze hebben er nooit problemen door gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .