Ga naar inhoud

Konijn aanlijnen


wenerlove

Aanbevolen berichten

Ik weet dat de meeste van jullie tegen een konijn aan een tuigje zijn. Ik weet het niet eigenlijk. Ik doe het nooit overigens, ik zie het nut er niet van in. Maar jullie kennen vast Bernice Muntz wel. Die heeft een hele goede band met de konijnen en kan ze ook een tuigje aanleren. Wat is jullie mening hierover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tegen een konijn aan een tuigje, puur uit veiligheid van het konijn.

Door schrik kan hij weg willen en zijn ruggetje breken.

Nou dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Ik heb het boek van Bernice Muntz ook en kwam daarin ook het tuigje tegen, om te leren.

Vind dit een beetje tegenstrijdig met het welzijn van het konijn.

En zoals jij ook schrijft wenerlove, wat is het nut van een konijn aan een tuigje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat ze een hele goede band heeft met de diertjes, en ja je kan het ze aanleren.

Maar je kan ze niet aanleren niet te schrikken van iets, ja of wel dat ze er niet meer bang voor zijn maar dan nog kan je konijn toch ergens plotseling van schrikken.

Dat zie ik die van mij ook wel eens doen terwijl ik geen idee heb wat er aan de hand is.

Dus als nog ben ik tegen een konijnentuigje ondanks ik het zelf ook wel eens gedaan heb eerder maar toen ik las welke risico's het heeft en dat mijn konijn ontzettend bang was ben ik er mee gestopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft geen meerwaarde. Een konijn hoort altijd zijn benen te kunnen strekken en niet aan een tuigje te lopen omdat wij (als mens) dat leuk (zouden) vinden. Je kunt vanalles leren maar ik denk dat je een konijn gelukkiger maakt door hem lekker zichzelf te laten zijn en niet met hem te gaan lopen slepen en in een tuigje te stoppen.

Daarbij loop je zoiezo onnodig risico dat je konijn zijn rug kan breken, als je weet dat dat een gevolg kan zijn lijkt mij niet dat je eraan begint. Naar mijn idee moeten die dingen zo snel mogelijk uit de schappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat ze een hele goede band heeft met de diertjes, en ja je kan het ze aanleren.

Maar je kan ze niet aanleren niet te schrikken van iets, ja of wel dat ze er niet meer bang voor zijn maar dan nog kan je konijn toch ergens plotseling van schrikken.

Dat zie ik die van mij ook wel eens doen terwijl ik geen idee heb wat er aan de hand is.

Dus als nog ben ik tegen een konijnentuigje ondanks ik het zelf ook wel eens gedaan heb eerder maar toen ik las welke risico's het heeft en dat mijn konijn ontzettend bang was ben ik er mee gestopt.

Bij mij hetzelfde!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .