Ga naar inhoud

HFST of Kenner


HartjeSnuffie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik twijfel nog steeds om over te stappen.

Maar mijn voer is nu bijna op en deze week moet er nieuwe komen..

Ik denk dat mijn ouders SS echt te duur gaan vinden in vergelijking met wat ze nu krijgen.

Samenstelling Kenner gele label gevonden in een ander topic, of het klopt geen idee..:

Ruw eiwit: 15 %

Ruw vet: 3%

Ruwe celstof: 16 %

Ruwe As: 8%

Calcium: 0,9%

Dat krijgen ze dus nu, en ik koop altijd een 5 kg zak voor €6,50,-

HFST is dit volgens hun site en verscheidene topics:

Ruw eiwit 14 %

Ruw vet 3 %

Ruwe celstof 18 %

Ruwe as 8,5 %

Natrium 0,16 %

Calcium 0,95%

Dat zouden ze kunnen krijgen, voor €18,95,- voor een 15 kg zak.

Wat zou ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring met Kenner. Ik voer zelf SS en als er opvangnijntjes zitten krijgen ze HFST omdat de opvang dat ook voert. Als het niet uitmaakt voer ik ze vanaf het begin van mijn eigen SS mee.

Maar inderdaad als je 15 kilo zakken koopt is HFST ongeveer even duur en kun je een hele poos vooruit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand enige idee of deze berekening klopt?

Hfst, 15 euro voor 15 kilo, 150 dagen 100 gr p. dag voor 2 konijnen, 15 euro :100 g = 0,1 p dag x 365 dagen = 36,50 p. jaar

Ss, 35.50 voor 10 kilo, 333 dagen 30 gr, 35.50 : 30 g = 0,107 p dag x 365 dagen = 38,91 p. jaar

Kenner, 6.50 voor 5 kilo, 50 dagen 100 gr p. dag voor 2 konijnen = 0,13 p dag x 365 = 47,45 p. jaar

Dan zou ik goedkoper uit zijn met SS en HFST? Dat kan toch nooit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je loopt onnodig te rekenen, het is heel simpel.

HFST 15 euro voor 15 kilo is 1 euro per kilo.

Kenner 6, 50 voor 5 kilo oftewel meer dan 1 euro per kilo.

Dus Kenner is sowieso duurder ja.

Volgens mij hanteer je 10 gram per kilo konijn met de SS maar dit zou ook wel eens uit kunnen komen op 15 gram of zo, en in dat geval is SS weer net iets duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De korrels van HSFT zijn niet groter dan die van SS. Eerder wel maar sinds een paar maanden zijn de van SS echt wel 2 keer zo groot als die van HFST.

Zelf zou ik juist voor SS gaan, nét een tikje beter qua samenstelling, en sommige konijnen vinden HFST niet lekker of eerst wel en dan opeens niet meer, en dan zit je met zo'n grote zak. Voor die 2 euro per jaar zou ik het niet laten iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik mij af blijf vragen (net als in de andere topics die je al over precies hetzelfde hebt geopend) waarom zou je overstappen als ze het prima doen op de kenner?

Daarnaast klopt je berekening helemaal niet meer aangezien je (bijna) nergens de hfst meer voor 15 euro kunt kopen. In je eerste post zet je wel de juiste prijs neer: 18.95

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom is het beter dan? Ik vind HFST helemaal niet zo goed. Hier deden ze het er helemaal niet goed op en ze vonden het niet te eten. En ik ben van mening, als een dier het goed doet op een voeder, dan moet je niet wisselen.

Maar even een berekening

18.95 : 15 = 1.26

19.50 : 20 =0.975

kenner heeft ook 20 kg zakken en om een goede vergelijking te maken moet je wel van beide een groot verpakking nemen. En voor hfst moet je dan ook een grote zak kopen en dus ergens opslaan dus kun je van kenner ook een grote zak nemen.

Maar goed je hebt nu ook een 5kg zakje

6.50 : 5= 1.3

dan scheelt het dus 4 cent per kg. Geen heel groot verschil. Maar dat kun je dus oplossen door de 20kg zakken van kenner te kopen. Daarnaast is de kenner ook nog eens vaak in de aanbieding waardoor je nog goedkoper bent als je het op slimme tijden koopt

Maar je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, maar ik snap het niet. (en al helemaal niet waarom je er 3 of 4 topics over maakt met steeds dezelfde vraag.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De korrels van HSFT zijn niet groter dan die van SS. Eerder wel maar sinds een paar maanden zijn de van SS echt wel 2 keer zo groot als die van HFST.

Zelf zou ik juist voor SS gaan, nét een tikje beter qua samenstelling, en sommige konijnen vinden HFST niet lekker of eerst wel en dan opeens niet meer, en dan zit je met zo'n grote zak. Voor die 2 euro per jaar zou ik het niet laten iig.

De hfst is harder, dus meer te kauwen. Dat bedoelde ik zeg maar ;)

Ik geef gewoon beide, SS en HFST. De SS gaat als eerste op, dat eten ze alsof t snoepjes zijn. HFST laten ze langer liggen maar ook die gaan uiteindelijk op. Als ik alleen SS geef krijgt een van de konijnen buikpijn, meng ik dit met HFST niet.

Dus ik zou het gewoon gaan uitproberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom is het beter dan? Ik vind HFST helemaal niet zo goed. Hier deden ze het er helemaal niet goed op en ze vonden het niet te eten. En ik ben van mening, als een dier het goed doet op een voeder, dan moet je niet wisselen.

Maar even een berekening

18.95 : 15 = 1.26

19.50 : 20 =0.975

kenner heeft ook 20 kg zakken en om een goede vergelijking te maken moet je wel van beide een groot verpakking nemen. En voor hfst moet je dan ook een grote zak kopen en dus ergens opslaan dus kun je van kenner ook een grote zak nemen.

Maar goed je hebt nu ook een 5kg zakje

6.50 : 5= 1.3

dan scheelt het dus 4 cent per kg. Geen heel groot verschil. Maar dat kun je dus oplossen door de 20kg zakken van kenner te kopen. Daarnaast is de kenner ook nog eens vaak in de aanbieding waardoor je nog goedkoper bent als je het op slimme tijden koopt

Maar je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, maar ik snap het niet. (en al helemaal niet waarom je er 3 of 4 topics over maakt met steeds dezelfde vraag.)

Meer kauwwerk? En het leek me gewoon beter..

En ik lees ook dat sommige konijnen het super vinden..

En van kenner koop ik altijd 5 kg zakken maar goed..

Maar goed, je mag er van denken wat je wil..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .