Ga naar inhoud

worm behandeling panacure


camila27

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Mijn konijnen hebben wormen. En net als enkele maanden geleden moet ik ze behandelen met de suspensie panacur voor een periode van 14 dagen.

Maar nu is mijn vraag, is het mogelijk om, wat je vaker hoort, een aantal dagen behandelen en daarna na 10 dagen weer hervatten voor een aantal dagen.

Het is gewoon zo groot gevecht om er de medicijnen in te krijgen. Mijn voedster gilt alles bij elkaar en mijn rammetje wurmt zich in zo veel bochten (gebruik een handoek) en hij begint als een bezetenen te bijten. Het verwerken van de medicijnen en alle trucjes trappen ze niet in.

Is er dus iemand met ervaring die mij kan zeggen dat er een kortere periode aangehouden kan worden. En dit ook met goede resultaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas heb ik alles al geprobeer wat ik maar kon bedenken. Tevens moet ik er wel bij zeggen dat het om grote konijnen gaat en ik ze minimaal 5 ml moet geven. Dus dat is een flinke hoeveelheid. Ik heb het al met rosvice aangemaakt, ik heb het met een babyhapje vermengd (zijn ze gek op), over verschillende stukken groente en fuit gedaan maar ze zijn echt niet gek, ze laten het gewoon links liggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .