Ga naar inhoud

myxematose


sharon

Aanbevolen berichten

hallo

ik weet dat ik gezegd had nooit meer te komen

maar ik zit met mn handen (weeral) in mn haar.

mijn reuzen zijn besmet met myx ,dank zij de voorradige dervaximyxo

nu de laatste konijnen zijn geent geweest 13.04.07 ,dat zijn er 4 en die hebben enkel lokale myxomen en mankeren niet echt iets .

de andere 2 die hun laatste spuit de 03.03 gekregen en die hebben er redelijk last van ,maar die hun myxomen zijn aan het indrogen.

de andere 3 hebben totaal geen spuiten gekregen, en 1 blauw rammetje is er vanmiddag in mn armen gestorven ,en een geel voedstertje lag er gisterenochtend dood in haar hokje bij haar mama.

het ander geel voedstertje is nog aan het vechten voor haar leven ,de grote blauwe ram ,denk ik beter te zijn ,de myxomen zijn aan het indrogen .

nu mijn vraag : de 4 die nog redelijk beschermd waren door het vaccin moet ik die nu enten ondanks ze enkele zichtbare myxomen hebben?

wie weet er dit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hoi sharon wij hebben samen hier al meer over gemaild.Ik zal hier wat plaatsen wat ook op mijn website staat.De inentingen zijn namelijk beperkt houdbaar.

inprinciepe enten ze wel konijnen die myx hebben die kunnen er nog door komen.

maar een risico blijft het altijd.

welke entingen zijn er

Allereerst heb je verschillende entstoffen, nl. dercunimix, dat is een enting tegen zowel myxamatose als vhd,

deze vaccinatie word vooral voor fokkers aangeraden.

Voordelen: een keer prikken, immuniteit een jaar voor vhd 4 maanden voor myx.

Nadelen : grootste risico op entreactie's

Dan heb je 2 entingen lyomyxovax tegen myx en cunical tegen vhd

Voordelen : minste kans op entreactie's

Nadelen, 2 keer prikken en de immuniteit tegen Myx is teruggebracht naar een maand, dat zou betekenen iedere maand enten.

Bij alle entingen geld, dat dieren er ziek van kunnen worden, maar dat is een afweging die een ieder zelf moet maken, je hebt natuurlijk wel meer kans als fokker dat als een konijn het krijgt, dat al je konijnen ten onder gaan. Allebei de ziekte's zijn geen pretje, ik adviseer konijnen met vhs meteen een spuitje te geven., het is een ziekte die inwendige bloedingen veroorzaakt en vrijwel binnen 48 uur de dood als gevolg heeft, je kunt hier niets tegen doen, het laatste stadium is als er bloed uit de neus, anus , of oren komt, dan is het al bijna over.

Myxamatose is een ziekte die grote bulten, ontstekingen etc bij ogen neus en anus veroorzaakt, sommige mensen proberen hun dieren te redden door als de ziekte uitbreekt, snel hun konijn te enten, sommige halen het, anderen niet, maar er gaat een lijdensweg aan vooraf en als je konijn het red wekenlange intensieve verzorging.

Ik hoop wat meer duidelijkheid te hebben gegeven, ik zelf ent niet alleen als ik hoor dat een van de twee ziekte's in de buurt heerst. Dan vind ik nog dat als je je konijnen ent je ook een hogere prijs mag vragen voor de nijnen en ik denk dat mensen oprecht een dier aanschaffen dat best bereid zijn om te betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je er dus verder niet mee helpen het blijft jouw eigen keuse.Wat te doen.

Ik wens je heel veel sterkte en moed met je konijnen in deze vrezelijke tijd.

Mocht het zo zijn dat zeker konijnen het gaan redden hou er rekkening mee dat ongedierte in jouw omgeving zoals vlooien en muizen en kruip insecten het ook bij zich dragen.dus goed aan ongedierte bestreiding doen en de hokken uit branden.cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

de lijdensweg die ken ik nu al .

casper is besmet van 28 juli en nog even ellendig als de eerste week ,maar de koorst is minder of eigenlijk weg .

hij is redelijk mager ,geen tips ?

nu de enting is lyomyxovac of zo ,die is onderweg .

maar een konijntje gelijk de 4 ik zie dat ze tekenen hebben en de vaccin is net vervallen .

zou je die enten ,want mijn zino zit erbij en die wil ik voor geen geld missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm...kunnen konijnen myxomatose krijgen DANKZIJ de dervomyxo ?

Als je dat zegt, zeg je dus dat het virus IN de enting zat....

Het zou misschien eerder zo geweest zijn dat er myxomatose heerst in de buurt en jouw konijnen daar helaas door besmet zijn ?

Is het ook niet zo dat de enting tegen Myxomatose feitelijk maar hooguit voor 4 maanden bescherming biedt ?

Beschermen is dan ook weer iets anders dan 'het niet kunnen krijgen'...helaas...daar zijn jouw konijnen het dupe van geworden...

Hoop vreselijk dat ze er bovenop komen, het is goed voor te stellen dat je nu met je handen in het haar zit...

Ellendig hoor !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je er dus verder niet mee helpen het blijft jouw eigen keuse.Wat te doen.

Ik wens je heel veel sterkte en moed met je konijnen in deze vrezelijke tijd.

Mocht het zo zijn dat zeker konijnen het gaan redden hou er rekkening mee dat ongedierte in jouw omgeving zoals vlooien en muizen en kruip insecten het ook bij zich dragen.dus goed aan ongedierte bestreiding doen en de hokken uit branden.cindy

na dit is het fokken voor mij afgelopen

ik wil dit nooit meer meemaken of zien

de 2 die aan het genezen zijn die hebben wonden waar je je vinger in kan leggen

pom heeft niets meer op haar neusje staan buiten rood vlees

t'is bangelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm...kunnen konijnen myxomatose krijgen DANKZIJ de dervomyxo ?

Als je dat zegt, zeg je dus dat het virus IN de enting zat....

Het zou misschien eerder zo geweest zijn dat er myxomatose heerst in de buurt en jouw konijnen daar helaas door besmet zijn ?

Is het ook niet zo dat de enting tegen Myxomatose feitelijk maar hooguit voor 4 maanden bescherming biedt ?

Beschermen is dan ook weer iets anders dan 'het niet kunnen krijgen'...helaas...daar zijn jouw konijnen het dupe van geworden...

Hoop vreselijk dat ze er bovenop komen, het is goed voor te stellen dat je nu met je handen in het haar zit...

Ellendig hoor !

Zaza even uit leg over mijn texst met inentingen de 2 in een enting bied 4 maanden bescherming de enkele enting hoogstens 2 maanden.Ik begrijp hier uit het verhaal dat de konijnen net tegen het einde van hun bescherming lopen en myx symtomen hebben gekregen.Vandaar nu de keuse wel of niet opnieuw enten om de konijnen eventueel te redden.

konijnen kunnen inderdaad myx krijgen van de enting dat noemen we een ent reactie maar dat gebeurt vlak na de enting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm...kunnen konijnen myxomatose krijgen DANKZIJ de dervomyxo ?

Als je dat zegt, zeg je dus dat het virus IN de enting zat....

Het zou misschien eerder zo geweest zijn dat er myxomatose heerst in de buurt en jouw konijnen daar helaas door besmet zijn ?

Is het ook niet zo dat de enting tegen Myxomatose feitelijk maar hooguit voor 4 maanden bescherming biedt ?

Beschermen is dan ook weer iets anders dan 'het niet kunnen krijgen'...helaas...daar zijn jouw konijnen het dupe van geworden...

Hoop vreselijk dat ze er bovenop komen, het is goed voor te stellen dat je nu met je handen in het haar zit...

Ellendig hoor !

nee je begrijpt het verkeerd

4 konijnen zijn in orde met hier en daar een myxoom maar verder speels en druk in de weer die waren de 13.04 laats geent

de andere 2 waren geent 03.03 en die hebben er redelijk zwaar van maar na 10 dagen intensieve zorgen erdoor oftoch zo goed als

de andere zijn jonskes en een grote blauwe ram

de vorige eigenaar had hem geen enting gegeven op aanraden van andere fokkers

en inderdaad ik zie veel konijnen met myx lopen in de weide en de mijne zijn er de dupe van geworden

dat heb je natuurlijk als je een beetje te buiten woont

maar dat maakt de keuze er niet makkelijk op

en voor polle enten hem aub

dervaximixo moet je 2x doen voor bescherming

ik weet niet of je dat gezegt is geweest

er moet een 2de komen 1 maand later dan ben je veilig voor 4 maanden

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat zaza hier wel een punt heeft hoor.

entingen zijn idd geen half jaar geldig maar slechts vier maanden dus om "veilig" te zijn zou je het meermaals moeten doen dan.

en inenten is natuurlijk geen garantie dat je nijn het niet kan krijgen.

overigens denk ik niet dat ze het virus met de inenting inspuiten maar dat weet ik niet zeker.

Ik vind het in elk geval heel erg voor je en duim dat het goed komt met je nijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je er dus verder niet mee helpen het blijft jouw eigen keuse.Wat te doen.

Ik wens je heel veel sterkte en moed met je konijnen in deze vrezelijke tijd.

Mocht het zo zijn dat zeker konijnen het gaan redden hou er rekkening mee dat ongedierte in jouw omgeving zoals vlooien en muizen en kruip insecten het ook bij zich dragen.dus goed aan ongedierte bestreiding doen en de hokken uit branden.cindy

ze zijn ingeent net voor de zomer met ivomec

dus het is zeker van muggen

ik heb er heel veel van

soms zitten er nog achter het gaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw tekst begreep ik wel....en die van Sharon ook, althans...

Het lijkt er op dat ze iets anders bedoelt dan wat ze schrijft, maar dat wist ik dus niet...vandaar mijn vraag...

Het lijkt me zo sterk dat je myxomatose kan krijgen dankzij een enting ertegen...

Volgens mij enten dierenartsen ook niet eens als een konijn ziek is of een verminderde weerstand heeft...

Dat zal zijn reden hebben...Dus nu inenten is ook geen oplossing waarschijnlijk..

De konijnen die er nu het meest last van hebben (gehad) zijn ook het eerst ingeënt (03-03) dus zitten al ruim over die 4 maanden heen...maar dan nog kunnen ze het krijgen, al zijn ze net ingeënt..het is 'maar' bescherming...geen definitieve voorkoming..

Balen zeg...

Wat zegt je dierenarts er allemaal van Sharon ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als bij jouw in de buurt konijnen hazen in het wild lopen met mix brengen muggen het over.ivomec help hier niet tegen natuurlijk.Maar ik ben inderdaad bang dat je ent houdbaarheid net over de datum gaat vandaar dat enkele konijnen symptomen hebben.Er is momenteel in belgie een tekort aan vacin dus ook een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw tekst begreep ik wel....en die van Sharon ook, althans...

Het lijkt er op dat ze iets anders bedoelt dan wat ze schrijft, maar dat wist ik dus niet...vandaar mijn vraag...

Het lijkt me zo sterk dat je myxomatose kan krijgen dankzij een enting ertegen...

Volgens mij enten dierenartsen ook niet eens als een konijn ziek is of een verminderde weerstand heeft...

Dat zal zijn reden hebben...Dus nu inenten is ook geen oplossing waarschijnlijk..

De konijnen die er nu het meest last van hebben (gehad) zijn ook het eerst ingeënt (03-03) dus zit al ruim over die 4 maanden heen...

Balen zeg...

Wat zegt je dierenarts er allemaal van Sharon ?

die zou ze enten ,maar ik ben bang

zie dat ze ook zo ziek worden

en blijkbaar eens gehad zjn ze zoveel maanden ''veilig ''

maar klopt dat ook voor de 4 die nu de enting verlopen is

de andere ent ik niet

nu nog meer myx in hun lijfje proppen kan niet goed zijn denk ik

maar de andere 4 ,wat doe ik daarmee he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als bij jouw in de buurt konijnen hazen in het wild lopen met mix brengen muggen het over.ivomec help hier niet tegen natuurlijk.Maar ik ben inderdaad bang dat je ent houdbaarheid net over de datum gaat vandaar dat enkele konijnen symptomen hebben.Er is momenteel in belgie een tekort aan vacin dus ook een probleem.

nee maar ze zaten buiten en in het gras zitten vaak mijten en vlooien

daarom dacht ik al zo veilig te zitten

maar ja buiten de muggen gerekend dan he

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dieren arts wil ze enten zaza maar sharon heeft er angst voor wat heel begrijpelijk is aangezien het risico.

wat zou jij doen cindy?

ik weet het echt niet !!!!

ik ben zo bang ze ook zo ziek te maken

ze zitten al weken achter een dubbel vliegengaas

ik durf ze zelfs geen knuffel geven ,zie dat ik ze besmet

ook al zeggen ze dat het via stekende insecten gaat ,ik weet het niet hoor

het gaat vliegensvlug de besmetting

ik durf 's morgens zelfs niet gaan zien hoe het met ze gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohg meid wat verschikkelijk ik hoop dat je veilig met alle knijtnjes erdoor komt die er nu nog zijn . Je staat zo machteloos he ..

meid kop op en ga er voor niet opgeven ik weet zelf als geen ander dat dit ongelofelijk moeilijk is ..

heb je het dan ook voorgehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sharon ik kan de keuse niet voor jouw maken natuurlijk.Maar de konijnen die er nu goed bij zitten zou ik zeker wel laten enten.Die al ziek zijn geef ik weinig kans.Dat ze de enting over leven.heel veel sterkte meis ik hoor van je.

cindy

bedankt

dat is wat ik wou weten ,de vier goei wel enten dus en hopen he .....

en na een maand opnieuw he dan

want ze spreken van een herhaling na 28-35 dagen

de andere ging ik zowieso niet enten

waarvoor zou dat nog goed zijn ,die zijn zelf antistoffen aan het maken

de jonge twijfels doe ik dan ook mee op hoop van zegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaza even een kleine uitleg over een enting.

Je kan antistoffen tegen de ziekte in het lichaam van het konijn spuiten, maar dat helpt je konijn niet.

Die antistoffen zijn lichaamsvreemde cellen en zullen dus aangevallen worden door het afweersysteem.

Daarom zijn de entingen die worden gegeven levende entstoffen.

Daarom zijn ze ook maar zo kort houdbaar na het openen van het flesje.

Die levende entstof is natuurlijk niet de volle kracht van het normale virus, maar de verzwakte versie hier van.

De bedoeling is dat het immuunsysteem van het konijn hier op reageerd.

Deze maakt daar dan antistoffen tegen aan en zodoende is ie voor een tijdje voldoende beschermd mocht ie met het volle virus in aanraking komen.

Dat wil niet zeggen dat je konijn niet ziek kan worden als ie vervolgens het eigenlijke volle virus tegen komt.

Zijn lichaam zal dan reageren op het virus door de al aangemaakte antistiffen in te zetten en bij te produceren en je konijn zal er niet of nauwlijks ziek van worden, maar hij/zij kan er inderdaad wel iets ziek van worden.

Ook van de enting kan een konijn ziek worden, omdat ze met een levend virus enten.

Als het konijn zijn immuunsysteem niet afdoende reageerd kan het virus de overhand nemen ondanks zijn verzwakte vorm.

Daarom mag je dus ook nooit een dier in slechte conditie enten, daar de kans groot is dat het immuunsysteem niet afdoende kan reageren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat wist ik wel...maar kreeg de indruk dat Sharon dat allemaal wat anders uitlegde dan dat het is....

Bedankt voor je uitleg dus...Vooral vanwege het feit dat mensen die niet zo veel van konijnen afweten nu weten dat ze niet moeten gaan schrikken dat hun konijn ziek gaat worden omdat de inenting niet zou deugen (myxomatose DANKZIJ de dervaximyxo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .