Ga naar inhoud

Nog steeds niezen en een snotneus..


nientjehhh

Aanbevolen berichten

Onze Rosie is al 2 keer bij de dierenarts geweest en heeft al 2 kuurtjes gehad.

De ene dag is het beter en de andere dag is het weer minder.

Ze heeft nog wat last van een vieze neus en niest redelijk veel, soms echt lange nies bui.

Nu ben ik aan het twijfelen wat te doen?

Weer terug gaan of nog even afwachten op deze kuur ze zit vandaag precies een week op deze kuur.

Ze heeft de volgende kuur, (doxoral aqua drops).

Kan het niet gewoon cronische zijn en wat kan ik er nog aan doen??

Ze zit op hennepvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou pasteurella kunnen zijn. Soms is het even zoeken op welke AB ze goed reageren.

Bij allergie zie je meestal alleen het niezen en veel minder vaak ook de snotneus erbij. Misschien ook eens met je DA overleggen over Pasteurella of een second oppinion vragen bij een andere DA in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne is nu ook aan de Doxoral en de dierenarts zei dat als het na 5 dagen nog niet beter was, ik het 14 dagen moest doorgeven en anders weer terugkomen.

Het is ook haar tweede kuurtje nu.

Ja nu komende maandag krijgt ze al 14 dagen Doxoral, ik ga maandag weer terug met haar naar de DA want zie nog steeds niet voldoende verbetering. Dan gaan we maar weer kijken voor iets anders hopelijk iets wat wel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kleine Gimli krijgt ook Doxoral. Ze is nog zo jong ): Eerst alleen maar niesen zonder nat neusje, en nu is dr neusje ook nat geworden.

Ze krijgen ook omnipar in het water, een super vitamineboost om de weerstand op te krikken.

Ze krijgt het nu 3 dagen, moet het 10 dagen aanhouden dus ben benieuwd, ik hoop dat ze snel beter word.

Blijkt wel een ontzettend gevoelig konijntje te zijn hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maandag ben ik terug geweest naar de DA, ze worden nu beide weer behandeld.

Bij Sammy was niks te zien, maar volgens de DA kon het toch zo zijn dat ze Rosie de kleine snotteraar aan steekt.

Ze krijgen nu beide 1 keer daags doroxal en 1 keer in de week 1 spuit, weet hier even de naam niet van.

Het snotneusje is nu al een stuk beter dus hopelijk gaat het nu helemaal de goede kant uit.

Maar ze zei wel al dat het iets chronisch is en dat het waarschijnlijk vaker gaat terug komen.

Andere adviezen wat ik heb meegekregen zijn hennepvezel er uit halen en op handdoeken zetten.

Heb nu de kooi gewoon leeg en alleen in het nachthok een handdoek en verder in de wc-tjes hennepvezel (ze zitten binnen).

En het hooi vochtig maken (maar dan eten ze het niet meer??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .