Ga naar inhoud

Konijn eet al het stro op


bobbie2012

Aanbevolen berichten

Hallo,

Het lijkt wel of onze konijnen het verschil niet zien tussen stro of hooi. Er is altijd genoeg hooi aanwezig maar toch eten ze het stro. Opzich niet zo erg omdat ze ook het hooi opeten maar nu hebben ze dus niets tegen de kou.

Kan ik hier iets aan doen? Beetje zielig dat ze nu 's nachts zonder stro zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik kijk hoeveel stro ik in mijn kooi doe ( dit is dan wel buiten) dan kunnen mijn konijnen dit nooit of te nimmer op in een nacht. als je weet dat je konijntje graag knabbelt aan het stro gooi er dan heel veel in.

Precies, ik heb in totaal (dit is dan wel over een groot oppervlak) een flink volgepropte vuilniszak aan stro liggen. Mijn konijnen zijn aan de grote kant, maar als dat stro in een nacht weg zou zijn zou ik toch wel flink met mijn ogen staan knipperen.

Het kan gewoon niet dat het niet uitmaakt hoeveel je erin gooit. Als jij 1 baal stro (zo'n grote baal van een boer) in de ren gooit krijgen ze dat echt in een week nog niet op.

Ik vraag me wel af of het niet ten koste gaat van het hooi eten, als ze echt zo veel stro eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel stro en hooi een konijn eet is echt wel heel individueel hoor, sommigen trekken hun neus op voor stro en anderen blijven ervan eten. Bij konijnen die stro verkiezen boven hooi moet je opletten dat ze nog voldoende hooi eten, hooi is uiteindelijk onontbeerlijk en stro is maar bijzaak.

Als ze minder of geen hooi meer eten als je stro geeft kan je dus beter geen of minder stro geven, tenslotte kan je jouw hok ook voldoende dicht maken en isoleren met alternatieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .