Ga naar inhoud

Konijnen maken geen sprongen meer, doe ik iets fout?


Vlieger

Aanbevolen berichten

Ik spendeer steeds meer tijd op BunnyBunch omdat er zó veel informatie op staat waar ik steeds weer van leer.

Ik merkte dat veel van jullie konijnen regelmatig binkies maken na het eten of als ze in een grotere ruimte mogen.

Hier maakt het mannetje veel sprongen en het vrouwtje is juist van het rennen. Het is nogal een verhaal dus ik som het even op:

Tot een week geleden hadden de 2 nog de hele tuin voor zichzelf maar sinds deze week hebben ze daar nu ongeveer de helft van. Dit vinden ze helemaal niet leuk en knagen dan ook aan de tralies. Ook onstaan er onderlinge ruzies waarbij het mannetje de voedster aanvalt, voornamelijk als ze eten krijgen. Ze mogen 's ochtends en 's avonds eruit, op tijden waarop ze actief zijn, en verkennen dan de rest van de tuin maar maken dan geen binkies meer. Vroeger mochten ze weleens naar binnen en het mannetje rende dan van binnen naar buiten met enorme snelheid. Maar dat kan nu dus niet meer. Het lijkt wel alsof ze niet gelukkig meer zijn, moeten ze gewoon wennen aan de ruimte die ze nu hebben en er dan achter komen dat ze die ruimte nu moeten gebruiken om sprongen te maken?

En kan ik iets doen om ze op hun gemak te laten voelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 bij 5 meter. Ze mogen wel eens in de tuin maar niet meer hele dagen omdat ze alleen daar zaten en niet in "hun" stukje. Nu zitten ze veel meer in het hok en de ren dan tegen de bloembakken aan de andere kant. Ze namen eigenlijk heel de tuin in beslag :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht hadden de twee weer ruzie waarbij het mannetje heel erg dominant was. Hij verbood haar te eten en ging haar achterna als ze dat toch deed. Ik heb ze apart gezet, 1 in de ren en 1 in het hok. Nu is de voedster alleen heel erg boos (en ongelukkig?), ze zitten nu in heel de tuin en daar is ze naar uitgangen aan het zoeken. Is dit een slechte koppel of heeft het gewoon tijd nodig? Een maand of 3 geleden was dit nog niet aan de hand. Kan ik iets doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .