Ga naar inhoud

Bloed, bloed en nog eens bloed !


Mvrcarlaa

Aanbevolen berichten

Hallo !

Mijn Duitse reus genaamd Spook was niet wit maar ROOD, althans zijn poten.

Het was al bekend dat hij Sore hocks heeft maar het was nog goed te doen daarvoor heb ik de DA ook gesproken, het was zich aan herstellen/genezen. Totdat ik vandaag naar de Nijnen ging.

Spook zijn poot was rood, ik word dan natuurlijk panisch en heb dan ook meteen gekeken.

Het lag weer open maar ik durfde er niet aan te komen natuurlijk, ook heeft hij één traan oog.

Nu heb ik zojuist het hok verschoond want die was ook niet meer schoon, mogelijk kan dat ermee te maken hebben dat het weer open is gegaan maar het is wel gekomen sinds ze buiten zitten ( op tegels ) behalve in het hok daar ligt een dekking van Aubiose en Stro.

Extra laag stro erin gedaan en hij ging wel meteen in het hok liggen en knabbelen van het hooi knabbelen.

Verder loopt hij er ook gewoon op maar trekt zijn poot af en toe lichtjes omhoog.

Hij eet, drinkt, goed en heeft zich ook goed geamuseerd op het gras ( tijdens het verschonen van het hok laat ik ze altijd lekker in de tuin rennen ) :love:

Ik zal morgen sowieso de DA bellen voor een afspraak om Spook even goed te laten controleren.

Wat voor'n tips hebben jullie op dit moment en wat denken jullie omtrent zijn traan oog ?

Want ik ben behoorlijk geschrokken en vele van jullie weten ook dat ik nogal wat voor mijn kiezen heb gehad op dat gebied maar Sore hocks dat heb ik voorheen nog nooit meegemaakt.

Graag jullie mening en/of ervaring.

Groetjes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien kan je het ontsmetten met betadine en er verband omheen doen? ik heb dat wel eens met mijn konijn gedaan. misschien heeft hij te hard zijn pootje schoongemaakt met zn tanden en om die manier opengekrapt. mijn nijn doet dat ook wel eens te grondig.. hoe ziet zijn oog er voor de rest uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn oog ziet er verder normaal uit, het is voornamelijk aan een kant.

Maar er zit geen wond en kan ook niet zeggen dat het echt gezwollen is ?

Ik ben net nog even bij hem geweest, hij liet zich niet pakken natuurlijk dus heb hem maar even geknuffeld.

Heb geen 'nieuwe' bloed sporen gezien en zijn oog was niet nat, zijn vacht was wel wat hard bij zijn oog doordat het natuurlijk nat is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke gelukkig is het bloeden dan waarschijnlijk gestopt. heeft ie last van een natte neus? misschien is er iets in zijn oog gekomen, dat het daardoor is gaan tranen. als het niet rood is en hij geen last heeft van snot, dan zou ik het ook niet zo één twee drie kunnen verklaren.. het enige wat je kan doen is het in de gaten houden en het aan de DA vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige Duitse Reus had Chronische snot dus ik snap wat je bedoeld, zijn neus was wel nat ( drinken uit een bak ).

Maar ik laat hem even volledig controleren voor de zekerheid.

Ik ben benieuwd wat de DA gaat zeggen van de sore hocks, vond het heel eng om te zien al dat bloed.

Ben sowieso erg soft wat dieren betreft, maar goed het is en blijft een Reus en hij is zwaarder dan een klein konijntje :)

De voliere staat op tegels, daar staan ze het meest uit de wind.

We hebben 3 weken geleden Graszoden laten leggen, is het beter om ze op het gras te zetten of ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bedoelt in plaats van op tegels, op het gras? ja gras is natuurlijk wat zachter voor zn poten. maar als ze dan in de wind staan is ook niet prettig. kan je niet een iets zachts op de tegels leggen? heb je misschien een stuk zeil? of een stuk tapijt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man is op dit moment de voliere aan het verplaatsen ( op het gras ) daar staan ze ook niet in de wind.

We hebben de nodige aanpassingen moeten doen.

We leggen een gedeelte ( waar het hok komt te staan ) een stukje met tegels

Stel als het regent dat ze dan niet op het natte gras liggen.

Foto volgt... :D

Ook heb ik contact gehad met de DA, zodra ze op het gras zitten even in de gaten houden.

het is gestopt met bloeden en hopelijk blijft dat zo.

Mocht het niet minder worden dan gaan we gelijk naar de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zie ik ook niet, het lijkt net alsof die ren gewoon op het gras is gezet. Dat zal toch niet? Zo ja dan zou ik als de donder gaan kijken of er nog een konijn in zit nu, ik hoop het voor je. Daar zijn ze in een uurtje uit hoor. Maar misschien zie ik het verkeerd. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben gaas onder de graszoden gelegd zodat het niet zichtbaar is vervolgens bevestigd aan de voliere.

Zoals ik al zei zijn de nodige aanpassingen moeten doen met o.a de graszoden, maar dat heeft mijn man gedaan aangezien hij heel erg handig is !

Mochten ze zich er alsnog eruit kunnen wringen dan rennen ze in de tuin rond, maar ze zitten er nog gewoon in.

Maar ik verwacht niet dat ze eruit gaan maar ook dat kan ik beter niet te hard roepen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien het weer heerlijk is hier in limboland, heb ik de nijnen los laten lopen.

Spook zat natuurlijk weer op zijn favoriete plek en dat is achter een boom ( op stenen / zand )

Dus rara, zijn poot is open gegaan.

Ik schrok natuurlijk enorm !

Ik heb hem meteen opgepakt en naar de keuken gerend en de kraan open gegooid om zijn poot meteen af te spoelen aangezien het vol zand zat. Tot mijn verbazing werkte hij helemaal niet tegen en bleef hij rustig vergeleken met mij ?

Maar ik het zand zover eraf gehaald en leek natuurlijk zoveel omdat rood enorm vloekt op zijn witte vacht.

En heb hem dan ook meteen terug in de voliere gedaan.

Ook de DA gebeld en moest om 17:30 even terug bellen.

Maar goed het was eigenlijk te verwachten aangezien ze pas op het gras zitten en het is open gegaan nadat hij vandaag op stenen heeft gerend. Dus voorlopig zal hij toch in de voliere blijven tot het mooi genezen is, ik kan het risico niet nemen.

Het is in ieder geval gestopt met bloeden en hij ligt weer heerlijk languit, alsof er niks gebeurd is ??

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .