Ga naar inhoud

Plasprobleem???


FHMuis

Aanbevolen berichten

Hallo,

Casie is sinds begin augustus bij ons, ze zit bij Muis in de ren.

Ze deed wel eens af en toe een plasje naast de bak.

Rond 20 september is ze heel ziek geweest. De week ervoor deed ze steeds meer plas naast de bak. En dat werd steeds erger.

Heb ik ook allemaal bij de da aangegeven, maar daar is verder niks aan gedaan.

Casie heeft 2 1/2 week herstelt in een kleinere kooi, maar daar leek het wel of ze steeds meer naast de bak ging plassen (dus hoe meer ze op leek te knappen, hoe meer plas er naast leek te liggen).

Tuurlijk ruimen we elk plasje met een keukenrol elke keer keurig op en doen dat in de wc-bak.

Ik word er echter moedeloos van. Ze is een binnenkonijn, dus het is gewoon hartstikke vervelend, ze zit op deel (betonnen vloer)..ik heb er voor Muis een vriendinnnetje bijgenomen, maar het idee dat ik de komende 10 jaar elke dag plas moet staan weg vegen...slik.

En dan hebben we het niet over 1 plasje he....soms wel 15 op een ochtend.

Het patroon:

's ochtends doet ze de meeste plasjes naast de bak. Elke keer als ik op deel kom (regelmatig) en er ligt wat, dan veeg ik dat weg. Echter heb ik soms 3 plassen op staan ruimen, dan gaat ze ergens zitten (soms zelfs bijna naast me) en plast zo van zich af, terwijl ik dus nog in de ren sta (ik heb haar toen ook wel eens op de wc gezet).

Maar elke keer als ik op deel kom, dan ligt er weer wat. Tig plasjes op een ochtend.

Ze lijkt niet bang, heeft haar oren recht overeind staan, komt gewoon bij me lopen om te kijken wat ik aan het doen ben.

Gisterochtend ben ik niet thuis geweest, toen ik thuis kwam 3 plasjes, maar dat is niks in verhouding tot de dagen dat ik thuis ben.

In de middag zijn ze aan het rusten, plast ze weinig tot niet naast de bak. Als mijn schoonmoeder oppast (op de kinderen), dan plast ze zelfs helemaal niet naast de bak.

's avonds ook weinig plas. Bij mijn vriend lijkt ze het ook minder te doen.

Gisteravond kom ik thuis, doet ze op een gegeven moment toch een klein plasje naast de ren.

Het lijkt wel of ze het bij mijn vriend een stuk minder doet dan bij mij.

De kinderen hebben gistermiddag de hele middag op deel gespeeld met tenten en al (konijnen zitten dan in de ren), ik niet thuis, maar dan doet ze dus geen plasje he.

Ik heb contact gehad met de opvang. Zo'n verhaal had hij ook nog nooit gehoord. Hij vroeg zich af of het iets medisch is? Blaasontsteking?

Wat denken jullie: iets medisch? Of gedrag?

Maar als het iets medisch is: dan is het toch raar dat ze dat voornamelijk in de ochtend doet?

Ik heb soms het idee dat ze me uit loopt te dagen (doordat ze plast terwijl ik andere plasjes op loop te ruimen..en er elke keer in de ochtend een nieuw plasje ligt)

Laatste 3 dagen is het volgens mij 's nachts droog, maar tegen de tijd dat ik me aangekleed heb en klaar sta om ze te voeren, dan ligt er weer 1 of 2 plasjes.

Net ook, veeg ik 1 plasje weg, gaat ze er strak naast weer een plas doen, waar ik bij sta.

Zucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de DA gister al gebeld, naja de ass. Heb ze net weer gebeld.

Er staat enrofloxaral klaar; kuurtje tegen blaasontsteking.

Zouden jullie dat zo geven?

Ik neig zelf om toch eerst een urineonderzoek te laten doen, maar ja hoe vang je dat op?

Casie uit het hok halen voor een poosje en in een kleiner hok doen? Kan ik in ieder geval een schone ondergrond maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

urine kan je opvangen met een spuitje zonder mond. die kan je bij je da gewoon vragen. ik vind het erg raar dat ze zomaar constateren dat het blaasontsteking is zonder urineonderzoek te hebben gedaan. een blaasontsteking kan het gevolg zijn van verschillende factoren, die achterhaal je alleen door middel van een urineonderzoek. als je konijn echt blaasontsteking heeft dien je naast een antibiotica ook een pijnstiller te geven. kijk anders evens op de site van dierenkliniek Wilhelminapark.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .