Ga naar inhoud

Veel haren verliezen!


Jaa

Aanbevolen berichten

Tis echt niet normaal. Weet dat konijnen rond deze tijd hun vacht wat loslaten maar ik haal bijna een tweede konijn alleen al aan haar uit dr hok. Ook kan ik (doe ik natuurlijk niet) heel makkelijk plukjes haar uit dr vacht trekken zonder kracht te zetten. Dr vacht ziet er ook een beetje rossig uit. Is dit normaal? Ook nog rond deze tijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is wel zorgelijk aangezien de verharing niks aan een konijn zijn gedrag hoeft te veranderen.

Het is mogelijk dat ze erg veel haren binnen heeft gekregen door al die losse haren weg te likken.

Dus ze heeft waarschijnlijk een beginnende haarbal verstopping.

Stil zitten, weinig drinken, ze eet waarschijnlijk ook minder, zijn er allemaal tekenen van.

Ik raad je aan een verse ananas te halen en daarvan het sap aan je konijn te geven, dit lost de haarbal op.

Het moet dus verse ananassap zijn en niet uit blik aangezien daar conserverings middelen door zitten

En daarnaast elke dag zoveel mogelijk loszittende haren verwijderen om herhaling te voorkomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .