Ga naar inhoud

Gecastreerde Ram


Oeps2012

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik vroeg me iets af en dat is het volgende:

Wij hebben vier konijnen en tussen die vier konijnen zit Oscar. Oscar is een gecastreerde ram. Hij is al een tijdje geleden geholpen. Als wij de konijnen weer terug in het hok doen gaat dat altijd heel makkelijk met drie van de vier konijnen. Oscar heeft blijkbaar geen zin. Hij gaat achter hok zitten, zodat wij er niet bij kunnen. Als we hem naar het hok jagen heb ik het idee dat hij er een spelletje van maakt, maar ik weet het niet zeker. Als we achter hem aanlopen, schudt hij met zijn kop en soms maakt hij een binkie. Ik heb niet het idee dat hij bang is, maar dat hij er een spelletje van maakt. Hij is ook niet bang voor ons, maar komt mij ook af en toe wassen.

Heeft iemand dit ook met zijn of haar konijnen?

Bedankt voor jullie reacties alvast!

Groetjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is voor mij heel herkenbaar!

Mijn konijnen gaan doorgaans altijd op een vast tijstip weer in de ren. Het lukt dan altijd heel goed om ze terug te stoppen.

Maar het komt wel eens voor dat ze eerder er in moeten en dan krijg ik mijn voedster er ook bijna niet in. Ik ga dan acher haar aan lopen. Ze blijft dan net zo lang zitten tot ze vind dat ik dicht genoeg bij haar ben. Ze sprint dan weg met een schuddende kop en inderdaad ook met van die halve binkie sprongen.. ik zou ook echt zeggen dat ze je gewoon aan het uitdagen zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, precies zo! Af en toe draait hij zich ook zo om dat hij recht tegenover je staat! En dan kijkt hij je zo uitdagend aan en wanneer je dan naar hem toe loopt sprint hij weg. Kan het aan zijn dominantie liggen? Dit gedrag? Soms heb ik echt het idee dat Oscar denkt dat hij de baas is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .