Ga naar inhoud

Gedrag konijn


mirkabright

Aanbevolen berichten

Ik zit met een vraag.

Ik heb net mijn konijn buiten laten lopen. Maar er was toe iets mis met zijn gedrag. Hij ging in de schaduw liggen, dat is wel normaal denk ik. Maar ik wou hem aaien. En hij rende er kei hard ervan door. Dat heeft hij tot nu toe nooit gedaan. Hij is ook ongeduldiger geworden. Hij rende er ook steeds hard vandoor. Later heb ik hem in zijn hok gezet, en rende hij bijna de hele tijd heen en weer. Weer een uurtje later heb ik hem aan een konijnen tuigje om hem heen zeg maar gedaan. Maar toen rende hij nog harder. Wat is er met hem aan de hand??

Mirka

Link naar reactie
Delen op andere sites

een konijn vind het vaak niet zo fijn om opgetild te worden, hij kan dus bang zijn omdat hij jou associeert met optillen. hij is dan bang als jij eraan komt je hem weer wilt optillen. een tuigje kan erg gevaarlijk zijn, ik zou dat eerlijk gezegd meteen weggooien, als hij dan wild wordt en hard weg rent kan hij wel eens zijn rug breken.

waar zet je hem in als hij buiten mag? wat voor verblijf heeft hij? zit hij normaal binnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mee eens, hij wil ws lekker zijn eigen gang gaan en niet opgetild worden. Pak je hem vaak op? Ik heb hier 2 gevaartes die niet getild willen worden en heel soms moet het voor de gezondheid okee, maar verder doe ik het nooit. Ze hebben nu aardig vertrouwen dat ik niet kom om ze te pakken en nu mag ik ze gewoon aaien en bij ze komen zitten/liggen in de ren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .