Ga naar inhoud

Ze vallen de nieuwe veger aan


-oortjes!

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Sinds gisteren heb ik een nieuwe veger (zo'n blik en veger ding), maar m'n konijnen vinden hem wel heel erg interessant. Als ik probeer te vegen lopen drie van de vier er achter aan en proberen hem te pakken en aan te vallen, eentje doet dit dus niet.

Het is gewoon dezelfde veger als eerst, maar dan nieuw. Heb al eens eerder een nieuwe veger gehad, maar daar was dit gedrag ook niet en m'n moeder zei dat ze gisteren ook nog had geveegd en dat ze dit bij haar niet deden.

Iemand enig idee wat dit kan zijn of wat ik er aan kan doen? Het maakt het vegen wel een stuk moeilijker namelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier hebben ze hun eigen veger gekregen.. op 1 of andere manier vinden veel konijnen dat een leuk ding om mee te gooien, heb ik hier ondervonden. heel soms als ik de grote veger tegen de muur heb staan willen ze die nog wel eens omgooien maar dat vind ik niet erg.. wie weet kun je er 1 voor je konijnen kopen en is de lol er af als jij wilt gaan vegen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dan niet erg als ze al die stro achtige haartjes op gaan eten? Want dan zou ik de oude veger er gewoon in kunnen laten liggen en met de nieuwe vegen.

Ben ook bezig met nieuwe speeltjes regelen, ze hebben op het moment namelijk niets in de ren en het hok liggen (wel wat opstapjes als trappetje, een schuilhokje en een rioolbuis, maar daar kunnen ze niet echt mee spelen, alleen op/onder zitten) Ik hoop dat dat ook nog wat verschil gaat maken want het is echt erg, zelfs als de veger naast de ren ligt weten ze hem te pakken te krijgen :erf:

Ga het in ieder geval ook even proberen om ze af te lijden met wat lekkers, hoop dat ik dan wel sneller kan vegen dan zij eten XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen idee eigenlijk, hier eten ze de haartjes niet op, ze gooien alleen met de veger! maar wie weet helpt het wel als ze wat speelgoed hebben ja, en vallen ze daarom je veger aan.

maar dat hoeft niet moeilijk te zijn hoor, geef ze een kartonnen doos, een bak met een laag zand, een keukenrol, een bal. dat zullen ze vast leuk vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha mijn vorige konijn vond de veger ook errrg interessant, hij kwam altijd van verre aanstormen en begon dan te grommen en krabben naar het ding alsof het zijn ergste vijand was, raar beest. Als ik het niet in de gaten hield dan at hij aan de haren inderdaad, dus even uitproberen of dat bij jou wel goed gaat. Als ze het niet aanvallen maar er alleen me willen spelen kan je ze misschien iets geven dat er qua vorm/gewicht op lijkt.. plastic pollepel ofzo?

Mijn huidige konijnen vinden het gelukkig 'alleen maar' interessant.. dus combineer ik voeren en vegen, dan hebben ze meer interesse in het eten dan in mij, dat ruimt wat makkelijker op :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .