Ga naar inhoud

Oogontsteking konijn


Billie bob

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij zijn met ons konijntje Billie naar de dierenarts geweest en blijkt dat ie op zn ene oog katarakt en een oogontsteking heeft, vermoedelijk al enkele weken.

De dierenarts heeft ons antibiotica en een zalfje meegegeven, maar we moeten ook zeker langs de oogarts.

Heeft iemand een idee van de kostprijs van zo'n behandeling (in Belgie)?

Het hangt er natuurlijk van af wat er moet gebeuren. In het beste geval is de medicatie waarschijnlijk al voldoende, In het slechtste geval zou het oogje eruit moeten...

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de oogontsteking van mijn konijntje waren gelukkig de antibiotica en de zalf voldoende, ik hoop dat dat bij jouw konijntje ook zo zal zijn! Maar ik kan je helaas ook niet meer duidelijkheid geven over de kosten (woon zelf ook in België) dus denk inderdaad ook dat de oogarts het beste adres is voor een prijsindicatie.

Beterschap met je konijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ondertussen zijn we al naar de oogarts geweest en zij heeft ons aangeraden een week de medicamenten (zalfje voor het oog en spuitje achter de tanden) te gebruiken en te zien of dit al betert... En het lijkt effectief al beter te gaan, de roodheid is weggetrokken en krijgt z'n oogje terug open. We gaan nog eens terug voor de zekerheid.

Hij is wel volledig blind op z'n ene oogje en al een klein beetje op z'n ander oog, dus hopelijk verergert dit niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .