Ga naar inhoud

Ademhaling


Sannuuhh

Aanbevolen berichten

Ik heb geen idee of het plassen normaal is. Heb nog niets gelezen over de juiste kleur van urine. Maar mijn konijnen plassen soms ook wat oranje. Of tenminste, de bodembedekking kleurt oranje door de urine.

De ademhaling gaat inderdaad vrij snel, zeker als het diertje nog wat gestressed is door de verhuizing naar de nieuwe kooi en een nieuwe omgeving. De bloedsomloop van een konijntje gaat sowieso veel sneller, dus zijn longetjes voorzien zijn lichaampje veel sneller van zuurstof. Vandaar de snelle ademhaling. De lichaampjes bewegen hier ook wel eens mee. Ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken.

Met 7 weekjes is hij echter net iets te jong bij de moeder weggehaald. Heb je al informatie gezocht over de juiste voeding, leefruimte etc.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt echt kleine stukjes inderdaad maar wortel nog niet gedaan. Wat betreft de OLS is geen verkleuring van Zaagsel is van kleur lichtoranje. Beetje natte dunne bloed kleur. MAar hij ziet er niet Iek uit. Eet en drinkt gewoon is wel wat bang Maar is net in huis dus dat is logisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn andere reactie is niet verstuurd. Idd heel klein stukje kan. Maar thnx! Alleen de plas is echt roze licht oranje van kleur. Lijkt op bloed dat nat en dun is bij mens. Kan eventueel door kleurstoffen en hooi komen. Konijntje eet en drinkt gewoon is wel banger, maar is pas 2 dagen bij ons. Hoe merk je het als konijntje zieker zou worden? Want dierenarts gaf aan dat deze kleur van urine normaal zou kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen plassen de regenboog!

Niet helemaal maar het is heel normaal rare plassen te zien.

Alleen bij echt bloed naar een da gaan.

Overigens snap ik wel dat het beestje bang is.

Heb je hem uit de dierenwinkel?

Bij 7 weken hoort hij nog bij de moeder te zitten dus dan snap ik het wel.

Ook heeft hij geen soortgenootjes om mee te praten, (als ik het goed gelezen heb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het normaal dat een jong konijntje nog wat sneller ademt? Het lichaampje zie je op en neer gaan. Maar geen zieke indruk of nat neusje. Heel klein beetje nat neusje maar kan ook van likken zijn. Is het het hartje of de hartslag wat je kan zien? Hoop dat jullie antwoord op mijn vrAag kunnen geven. Is nu 8 weekjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .