Ga naar inhoud

geen biks eten?


Paula Salemink

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb pas een topic gehad over mijn nijn Ozzy die ik uiteindelijk heb moeten laten inslapen wegens kanker... waar ik nog steeds erg verdrietig over ben...hij heeft een plekje in de tuin gekregen.

Maar nu wat anders:

Ik hoop dat jullie wat vragen voor me kunnen beantwoorden, de meningen zijn geloof ik nogal verdeeld hierover:

Ik heb dus nadat Ozzy overleed een nieuw konijntje opgehaald voor Jacky het voedstertje die dus alleen achterbleef. Het nieuwe rammetje Chewy eet hier ineens geen/amper biks. Ik ben rustig aan het opbouwen met wat groente nu en ze hebben altijd hooi. Dit eet hij wel. Is dit erg? Kan dit iets betekenen?

Even wat extra info...Jacky heeft op het moment wormen, ook mee naar de DA geweest gisteren, krijgen ze allebei kuurtje voor.

En nog een vraag...wanneer moet ik Chewy castreren? Hij is 12 en halve week, Jacky is 16 en halve week. Ook daar zijn de meningen nogal over verdeeld, daarom vraag ik het hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoelang Chewy al bij jou zit, maar misschien moet hij eerst aan de omgeving wennen, en zich veilig voelen voordat ie op zn dooie gemakje aan zn maaltijd begint. Denk dat je het gewoon even tijd moet geven, vooral omdat hij wel gewoon goed hooi eet. Anders bel je de vorige eigenaar/winkel op, en vraag je wat hun hadden, dan kun je er misschien een 1,5 kilo zakje van kopen, en dat gaan mengen met het voer wat jij thuis zelf gebruikt.

Maar zolang hij hooi eet en goed keutelt, zal ik me niet al teveel zorgen maken (maar ik ken je bezorgdheid al te goed hoor!!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij blijft eten zou ik mij er niet direct zorgen om maken. De hoeveelheid groen en hooi dat hij eet moet wel voldoende zijn natuurlijk. Je schrijft wel ineens: dus hij at eerst wel goed korrel ?

Hij heeft geen dik buikje en is niet gestresseerd ?

Voor hem te laten castreren wel nog even wachten tot zijn verhuis verwerkt is. nu niet meer bij je vrouwtje laten natuurlijk.

Als hij ok is kan hij op 14 weken gecastreerd worden maar dan moet hij wel gewoon eten en dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

super bedankt voor jullie reacties. Zijn buik en alles is al gecheckt bij de DA omdat mijn andere nijn wormen had/heeft. Daar was niks mee. Ik denk dat het dan idd beetje stress van het overhuizen is. Groente eet hij ook goed, ben het nog wel aan het opbouwen... nogmaals bedankt en dan zal ik m over 2 weken laten castreren als hij OK is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .