Ga naar inhoud

Help, antibiotica kuur!


Dionysia

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen,

Mijn nijntje Pina sukkelt maar door met haar gezondheid, ik ben nu voor de 6de keer in een paar maanden naar de DA gegaan, en ze zit aan haar derde antibiotica kuur (de eerste 2 voor snot; nog steeds niet goed aangeslagen, en nu voor een tepelontsteking).

Ik moet 2x per dag de antibiotica in haar mondje spuiten alleen is het elke keer weer drama! Ze is heel groot en ontzettend sterk en elke keer krijg ik niet alles naar binnen, ze vind het zo vies! Ik ben bang dat de kuur weer niet zal aanslaan, en dat dat daardoor komt. De DA zegt dat het wel zal meevallen, maar hebben jullie misschien goeie tips hoe de antibiotica te geven? Iets wat haar gerusteld, of een betere manier om haar vast te houden, of ervaring hiermee?

Ik zet haar nu in de onderkant van zo een transport box en probeer haar gewoon stevig vast te pakken, haar lichaam en kopje, maar ik ben bijna bang dat ik ze haar nek nog een keer gaat breken met al dat spartelen! :s Met 2 personen doen altijd is helaas ook geen optie voor me, en het op een stukje brood doen ofzo ook niet, ze ruikt het al en komt niet in de buurt ervan!

Ik zou any tips super waarderen!!

Ik maak me ook extra zorgen met de hitte, ze is de hele dag lamlendig daarvan, eet minder goed (uiteindelijk eet ze wel alles op en savonds als het afkoelt huppelt ze wel weer rond!), maar dan ook dit nog erbij! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vorige konijn was een flinkerd en als ik die ergens toe moest dwingen dan ging ik op mijn knieën zitten, klemde hem daar tussen (dus je zit op je eigen hielen en boven het konijn, zonder natuurlijk OP het konijn te zitten!) met het kopje aan de knie-kant. Ik had het idee dat het klemzitten hem rustiger maakte en bovendien had ik dan mijn handen vrij om bij z'n kopje te kunnen.

Ik lees hier op het forum ook wel eens dat mensen hun konijn in een handdoek wikkelen, soort van inbakeren, met het kopje er alleen uit. Misschien kan je dat proberen?

Lastig hoor, veel succes ermee, hopelijk gaat het deze keer wat beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster zit inmiddels alweer een hele tijd aan de medicijnen. De enige manier om het bij haar naar binnen te krijgen is door de medicijnen door een beetje verse banaan te mengen. De restjes die dan over blijven geef ik met een beetje verse basilicum.

Zodra ze het op heeft krijgt ze als beloning nog wat andere groenten die ze lekker vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 weken terug een vlaamse reus hier gehad die pijnstillers moest via zo'n spuitje, ze vond het ook vreselijk. ik ging bij haar zitten, zette haar dicht tegen me aan en handelde heel snel. hoe langer het duurt merk ik altijd, dan proberen ze weer weg te komen (logisch!) en wordt het steeds onhandiger. als ik hier de helft in haar mond had gespoten dan werd de 2e helft nog lastiger.

ik pakte haar goed vast terwijl zij op de grond bleef met haar poten met 1 hand of tussen mijn knieën en met de andere hand zo snel mogelijk spuitje achter haar voortanden en ik spoot dan meteen alles uit het spuitje en dan at ze het vanzelf.

het is inderdaad met z'n 2e handiger maar ik heb het ook alleen gedaan toen. zo'n fruit/groentehapje van olvarit kan misschien ook goed werken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dan niet zo'n hele grote nijnen, maar ik moet het echt altijd met m'n vriend doen, alleen krijg ik 't ook niet voor elkaar.

Hij houd er altijd vast, hij gaat gewoon op 'n stoel zitten, maar haar op de borst/schouder (zoals 'n babytje) en ik sta naast de stoel, hou der koppie vast en m'n vriend der kontje en rug, dus ze kan inprincipe geen kant meer op, en dan zo snel mogelijk alles geven. Hoe langer het duurt, hoe ongeduldiger ze worden, en dan kan ik ze niet meer houden. :P

Moet nu ook mijn voedster pijnstillers geven en dwangvoeren, maar ze begint er eigenlijk al aan te wennen. :P Duurde eerst ruim 20 min, nu ben ik echt tussen de 5 en 10 minuten klaar. Maar als ze even moet slikken, kroel ik der altijd eventjes. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai!

Nog heel erg bedankt voor alle tips! Ik heb ze allemaal uitgeprobeerd, maar ze is niet voor de gek te houden! Olvarit (peer en banaan!), verse banaan..ze ruikt eraan en huppelt snel weg.

Maar ik heb een manier gevonden, gewoon wachten tot ze languit ergens ligt te rusten, haar lief aaien, snel in haar mond doen en idd zo snel mogelijk in 1x erin spuiten! De dokter zei nog dat ik haar goed beet moest pakken dus dat deed ik steeds, maar ik denk dat ze dat nog veel erger vind dan het spuitje! Het lijkt er in ieder geval op dat dit voor haar (en mij!) het minst stressvol is, maar ik heb wel het gevoel dat ik haar vertrouwen echt schaad :$ arm beesie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je een manier gevonden hebt. Wel lastig als ze niet op tijd gaat liggen, moet je gaan zitten wachten.

Dat vertrouwen schaden viel bij mijn konijn heel erg mee. Ik heb dat beestje moeten mishandelen dat wil je niet weten, om het dwangvoer en medicijnen erin te krijgen. Ik dacht ook die wil nooit meer wat van mij weten. Toen ze eenmaal beter was was ze juist superaanhankelijk en lief vreemd genoeg! Dus hopelijk is dat bij jou konijn ook zo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .